Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:sub zero
Alue:Funk, soul, hip hop, rap, reggae, r'n'b
Aihe:Betty Davis
Aika:21.02.2009 16:24   (muokattu 21.02.2009 16:27)
Einherjar: Minulle tämä Betty iski kyllä läpi oikein ryminällä. Aina olen valittanut sitä miten funkista tahtoo puuttua muna, vaan yritetään tehdä astetta rytmikäämpää soulia sisäsiisteillä soundeilla. Bettystä sitten löytyi sitä "turpaanlyöntiä", astetta räkäisemmällä soundilla, minulle asti.
 
no tämä tyylihän oli nimenomaan se, mitä levy-yhtiöt (ja levyjen ostajatkaan) ei halunneet, että ei ole varmaan hirveesti vaihtoehtoja. Black Nastyn "Talking to the People" on osin vähän tätä osastoa (ei kyllä niin potkivaa). Funkadelicia jos et ole vielä kuunnellut, niin niiden betty davisia lähinnä oleva levy on "Standing on the Verge of Getting It On" (tämän levyn "Alice in my Fantasies" on muuten yllättävän rakasta matskua), varsin räkäisesti tuotettu on "Hardcore Jollies", sen jälkeen potkivin on ehkä psykempi "Free Your Mind..." (raidat 2 & 3 etenkin), ehkä myös "Let's Take it to the Stage" sekä "Maggot Brain" voidaan mainita. Tower of Powerin eka levy ("East Bay Grease") on selvästi paskasempi kans soundeiltaan. Mutinyn eka levy tai kokoelma vois kans olla kokeilemisen arvoinen. James Brownilla vois olla jotain, esim biisi "Payback" ei ole ainakaan sliipattua kamaa ja mun mielestä biiseissä tyyliin "Get up, Get into it & Get involved" on aika paskanen meno mut samalla hyvä groove.
 
Mother's Finest on funk-rock -bändi, jota en ole vielä ehtinyt kuulla.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=49&t=173979