Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:käsi
Alue:Bänditoiminta
Aihe:Keikkaileminen coverbändillä?
Aika:18.02.2009 05:16   (muokattu 18.02.2009 05:25)
Omaa coverbändiä ollaan saatu ihan mukavasti myytyä keikoille. Huomattavasti enemmän on viime aikoina tarjottu keikkoja kuin ollaan voitu ottaa vastaan.
 
Tehtiin ns testikeikka yhdessä kupilassa ilmaiseksi ja kokeiltiin toimiiko meidän "juttu" ja toimi. sitten aloitettiin myymään paikallisiin baareihin meille keikkoja. alkuun mun mielestä kannattaa olla tarkkana kuinka hinnoittelette itsenne. Voitte pahastikkin mokata mun mielestä tässä.
 
Meidän kohdalla on ehkä erilailla kuin monilla muilla, mutta me ollaan ravintoloissa vedetty ehkä vähän enemmän keikkoja kuin yksityisbileissä. Mutta molempia kertynyt kuitenkin ihan ok. Monet diilit ollaan tehty ihan face to face, ja on helpompi päästä seuraavan kerran samaan paikkaan kun hoitaa hommat hyvin ja keikkaliksankin saa nostettua ylöspäin ajan kanssa.
 
ravintoloitsiaa kiinnostaa kassakoneen kilinä. Jos jengi viihtyy ja juo on helpompaa saada seuraava keikka. mutta jos vedätte hemmetin hyvän keikan mutta baarin myynti on nolla niin ei hyvältä näytä. Mun mielestä on aika monesti niin että coverbändillä pääsee helpommin keikoille kuin omaa musaa soittamalla. omaa musaa soittava tuntematonbändi on ravintolalle isompi riski kuin coverbändi. Kärjistetysti sanottuna
ottuna
 
toki itseäni oli tuuria tämän bändin kanssa että useat soittajat olivat jo kannuksensa ansainneet ja heidän nimet bändissä helpotti keikkojen hommaamista. Eli helpottaa asioita paljon jos mukana on joku muusikko joka tunnetaan/tiedätään ainakin omalla kotialueella niin ekat keikat saa helpommin.
Kilpailu on kovaa bilebändien kesken. Niitä on joka lähtöön ja komppaan sitä mitä tuolla ylhäällä sanotaan että ulkomusiikilliset seikat vaikuttaa paljon. Mutta ei pidä unohtaa sitä seikkaa että vaikka covereita soittaa voitte silti kuulostaa bändiltä jolla on oma soundi ja meininki. kannattaa keskittyä biisien sovittamiseen sille kokoonpanolle ja treenata paljon jotta soitto sujuu ja on rentoa.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=174837