Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:SlotHead
Alue:Puhaltimet
Aihe:Tinapillit, nokkahuilut ja muut pikkupuhaltimet
Aika:30.12.2008 11:20
Tässä sitten nokkahuilukysymys kun olen ostamassa itselleni puista sopraanoa ja olen haarukoinut vaihtoehdot näihin mutta en ole vielä ehtinyt kokeilla:
 
Mollenhauer Denner 5120 (Ruusupuu)
Mollenhauer Denner 5124 (Grenadilla)
Moeck Rottenburgh 4205 (Ruusupuu)
 
kenties Moeck, Mollenhauer tms Puksipuu, se kun oli aikansa käytetyin puulaji, täytyy kokeilla. Kokemuksia Mollenhauereista?
 
Se tulisi enemmän soolosoittimeksi. Myykö kukaan Suomessa näitä: Dolmetsch tai Aura (Coolsma), en nääs oo löytänyt paikallista putiikkia?
 
Nää on 200-300 euroa. Jos joku on ostamassa instrumenttia niinku tänkin keskusteluaiheen alussa kysyttiin, niin kannattaa kysyä joo mutta täytyy koesoittaa ja jos hyvältä kuulostaa niin se on siinä. Kerran ostin tehdasvalmisteisen akustisen kitaran myyjältä joka teki itse kalliita kitaroita. Hän sanoin ettei sillä ole mitään väliä miltä se instrumentti näyttää jos se toimii ja soi soittajansa käsissä. Ei ole unohtunut se opetus. Ja se tekijä teki kaunista työtä. Joten jos on ostamassa nokkahuilua joka maksaa 60 euroa niin kauppaan vaan kokeilemaan Googlen jälkeen. Kaikki tässä mainitut valmistajat on hyviä tekemään nokkahuiluja, sellaiseen käsitykseen oon antanut itseni päästä ja valinta perustuu sit tarpeeseen, budjettiin, koesoittoon jne.
 
Nokkahuiluissa pehmeämmät puut sopii paremmin yhteissoittoon ja kovemmat sooloiluun vissiin mutta soittaja ottaa sen mikä sopii ja mistä tykkää. Valmistajien sivuilla kerrotaan kohtuullisen hyvin puista.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=46&t=168803