Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Pauli
Alue:Kitarat: akustinen
Aihe:Maton-kitarat?
Aika:21.12.2008 13:44
Löytyyköhän mistään Suomesta Matonin akustisia? Eipä näytä Thomannillakaan olevan!
 
Joo ei tosiaan löydy Suomesta kun tuurilla käytettynä. Silloin kun itse tutkin, halvin vaihtoehto olisi ollut juuri guitarvillage englannista. Mä ostin kuitenkin omani Nashvillesta, sain kokeilla 5 identtistä kitaraa ja valkata mieleisimmän yksilön niistä. Valitsin Matonin koska halusin nimenomaan kitaran jolla saa helposti hyvän soundin keikalla. Mulla on kotona myös ihan ok Martin joka on kiva soittaa ja hyvän kuuloinen, mutta keikalla en ole saanut siedettävää soundia (K&K mikki).
 
Akustisesti Maton on ihan ok kitara. Suht raskaan rakenteen ansiosta soundi ei ole mitenkään kamalan iso tai voimakas, ennemminkin aika hiljainen. Jos soitat pelkästään himassa, osta jotain muuta, samalla rahalla saa jo tosi hyväsoundisia ja hyvin rakennettuja kitaroita. Mutta tosiaan, jos keikkailet säännölisesti, erityisesti akkarivahvistimen kanssa niin osta Maton. Niiden vahvuus on juuri siinä omassa mikki-etuastesysteemissä (APmic tms.). Raskaan rakenteen ansiosta taas mulla ei ole bändivolallakaan ollut mitään kierto-ongelmia tämän kanssa. Tämä malli lienee suunniteltu nimenomaan fingerstylesoittoon, melodia on tosi helppo saada erottumaan soitossa ja säädöt olivat jo tehtaalta tosi kevyet.
 
Lisäksi Maton oli loppupeleissä aika edullinen (vajaat 1300e) heikon dollarin kurssin ansiosta. Talla meni heti vaihtoon, laitoin alkuperäisen muovisen tilalle luisen.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=172393