Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:varo
Alue:Musiikin teoria ja säveltäminen
Aihe:klassisen musiikin rakenteista
Aika:27.09.2008 15:59
Melkoinen velho olisi se, joka osaisi tyhjentävästi selittää klassisen musiikin teorian tämmöisessä ketjussa. Sitä kun on yleensä tapana opiskella vuosia musiikkiopistoissa.
 
Mitään varsinaista oikotietä "pseudoklassisten" teosten säveltämiseen en osaa neuvoa, mutta suosittelisin teorian opiskelemista pätevän opettajan avulla, sekä tietysti runsasta musiikin kuuntelua ja analysoimista.
 
EDIT: pakottivat minun kertomaan tämmöisen hauskan analogian, jonka keksin tätä luettuani:
"Oon vähän tietokonetta naputellut ja miettinyt että voisko joku kertoa miten näitä käyttöjärjestelmiä tehdään? Liittyykö siihen jotain näppäinkomentoja tai juttuja? Olen myös kuullut jostain HTML:stä."

 
no se nyt on selvä että koko klassista musaa ja sen syvintä olemusta ei voi yhteen lauseeseen tiivistää. Haeskelin lähinnä edes jotakin juttuja, mitkä klassisen musiikin muodostavat. Ja kun ikää on jo 17v nii eipä taida onnistua enää minnekään konservatoriolle pyrkiminen ja pirkanmaan musaopistolle pääsee marginaali prosentti sähkökitaralle. Mutta mitäs nää Kenraalibasso ja klassinen kolmisointuharmonia noin SUURINPIIRTEIN tarkoittavat?
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=39&t=169492