Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Crimsomnia
Alue:Laulaminen
Aihe:Äänen käyttökelpoisuus laulamisessa
Aika:27.09.2008 00:23
No niin no, mutta kun ns. "perusosuuksilla" täytyy kaivella kurkusta ne korkeimmat kiljunat(jolloin muu kuin tasainen kiljumaääni on mahdotonta). Kertsissä viimeistään tulee stoppi kun ei enää taivukaan.

Paha tekniikkaakaan tämän paremmin hioa, kun kaikki mitä kännissä kalsaroidessa koneen äärellä huutelemalla pystyy oppimaan on lähestulkoon koluttu. Rääkymisketjusta ja muista olen katsellut ohjeita, mutta en saa millään kuin kurkkuni kipeäksi. Eikä niinkään se särö tai range, mutta yleinen "maku" mikä äänestä jää muistuttaa lähiökaraokea.

Kuvitelkaa perinteinen lakkapuulla päällystetty, savuinen pubinkuvatus jossain nukkumalähiössä ja sinne metrin levyiselle korokkeelle tukeva, tuulipuku-/verkkariasuinen, ylipainoinen elämän voittaja naama sinipunaisena ympäripäissään laulamassa Aikuista Naista niin saatte parhaan kuvan siitä miltä omiin korviini kuulostan laulaessa ja nauhalla.

Ja mitä uskoon tulee, kovin monet aloittelijat kaatuvat siihen että uskottelevat kamansa olevan suklaata onnistuessaan jossain, ja suihku Ice Poweria iskee kiveksille kun vihdoin tajutaan, ehkä ties kuinka monen toiston jälkeen, että se suklaa olikin muotoiltua paskaa. Pessimisti ei pety, joten säästän itseäni ja muita koska kukaan ei joudu tuottamaan minulle pettymystä.

Voin kuvitella sen laulunopettajan tunteet, joka päätään käteen nojaten ottaa lasit silmiltään, huokaisee ja otsa kurtussa yrittämällä yrittää keksiä mahdollisimman kaunista tapaa kertoa minulle että haaskaan aikaani.

-----

Voin laittaa kyllä jotain näytteitä tavallisesta puheestani. Kun se oikeasti on suht matalaa narinaa. Tuntuu että se perusnarina täristää paikkoja niin pahasti että hallittu äänenmuodostus vaativampiin hommiin(as in laulaminen) on hyvin hankalaa ellei jopa mahdotonta.
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=167618