Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Lilli
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:H&K Statesman Dual/Quad el84, käyttäjäkokemuksia?
Aika:28.08.2008 05:04
Moi!
 
Em. vahvistin on jäänyt vaivaamaan ja käyttäjien kommentteja kaipailen.
 
-Soundillisesti dual ja quad ei varmaankaan eroa, ainoastaan tehoissa?
 
-Pysyykö 20W:ssa puhdas kanava puhtaana "normaaleilla" äänenvoimakkuuksilla?

Pysyy hyvinkin.
 
-Miten yhteinen eq toimii, eli joutuuko ruuvaamaan eq:ta kanavanvaihdon yhteydessä vai löytyykö kompromissiasetukset suht kivuttomasti?
Yhteinen eq riittää. Toisaalta cleankanavaa voi hiukan equttaa erillisellä (?)presence-namiskalla. Voan eipä juuri tule käytettyä.
 
-Mihin musaan on tullut laitetta käytettyä?
Vanhanliiton rämpyttelyyn ja pedaalien soundihaeskeluun. Mättöosastoa en ole kokeillut.
 
-Yhtenä vaihtoehtona olen miettinyt myös Laneyn LC30-112:ta, siinä olis molemmille kanaville omat eq:t. Osaisko joku kertoa vertailumielessa tämän ja Statesmanin eroista?
Tuosta LC30:tä en osaa sanoa mutta entinen VC30:seni jää kyllä Statesmanille jo cleansoundeissa, samoin vahvistimen oman etussärön suhteen.
 
Itse soittelen tanssi-/rock-/coverjuttuja ja Statesmanin näkisin riittävän monipuolisena näihin. Kitarana on Pacifica 612V. Nykyisellään vahvistimena on tech TM120, mutta erehdyin kokeilemaan tuota H&K:ta kaupassa ja kyllä putkarissa vaan lämpöisempi, kuulaampi soundi on, pakko myöntää.

Täytyyhän noita toki vielä kokeilemaan mennä mutta kaikki info, kehut ja haukut, otetaan kiitollisena vastaan.

Tällaiseen musiikkivalikkoon Statesman (Dual) sopii varsin hyvin. En parempaan ole toistaiseksi törmäillyt. - Vakio 12" Eminence ja alkuperäiset putket eivät edes kaipaa vaihtoa, mikä on kyllä harvinaista. 765 euron hintaiseen Statesman- hankintaani oon ollut tyytyväinen. - Jos ostat S-manin, MUISTA pyytää kanavanvaihto/boost-pedaali mukaan...;-)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=168270