Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Crimsomnia
Alue:Laulaminen
Aihe:Äänen käyttökelpoisuus laulamisessa
Aika:10.08.2008 02:12   (muokattu 10.08.2008 02:15)
Sori, otsikko on vähän vammaisesti muotoiltu.

Tässä nyt ties kuinka kauan olen itsekseni koittanut SM57:n kanssa saada ulos edes välttävän kuuloista lauluääntä, mutta ei tule mittään. Täytyykö päälle heittää jotain efektejä, kun mikin asennosta ja etäisyydestä riippumatta laulu kuulostaa juurikin siltä että se on vedetty yläkerran nörttinurkkauksessa suoraan tietokoneen linjasisääntuloon? (ja paidankaulukseen mutisten...)

Kuitenkin jotkut saavat todistetusti paljon parempaa jälkeä aikaan vastaavissa olosuhteissa.

Lisäksi mulla on helvetin nariseva, matala ja kurnuttava ääni joka muistuttaa pahimmillaan öljyämättä jäänyttä saranaa. Tähtään lähinnä uudempaa Joe Lynn Turneria ja Jeff Scott Sotoa kohti, mutta tuntuu ettei mun ääntä saa taipumaan treenilläkään rokahtavaan menoon, puhumattakaan hevikiljunnasta.

Ja ääntä nostaessa löytyy joku ihme kuoppa, kun se "värinäpiste" on vaihtumassa rintalastasta/kurkusta korvien väliin, minkä kohdalla ei tule ulos kuin pihinää.

Eikös se niin ole, että ihan kaikki eivät voi oppia laulamaan jos rahkeet ei riitä?
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=167618