Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Tommi S.
Alue:Politiikka ja yhteiskunta
Aihe:Piraattipuolue
Aika:03.08.2008 21:36
Näillä muillahan (6 831 999 124) on 100% vapaus päättää omista teoksistaan ja omista tekemisistään, mutta minkä helvetin takia niillä olisi oikeus päättää minun teoksista?
 
Kun sanot "omista tekemisistään" niin tarkoitatko muunkinlaista tekemistä kuin luovaa työtä? Sillä juuri näistä omista tekemisistä on kysymys silloin kun toisella mantereella joku tekee ihan omiaan, ja latailee netistä luvatta tekijänoikeuden alaista aineistoa. Teoksen tekijää ei näy tuhansien kilometrien säteellä, joten miksi hänellä olisi minkäänlaista sanomista koko asiaan?
 
Minulla on tässä edessäni työväline jonka sisään mahtuu arviolta kaikki maailmassa ikinä kirjoitettu kirjallisuus, ja samalla työvälineellä voin myös kohtuullisen tehokkaasti siirtää ja kopioida tämän saman kirjallisen materiaalin ympäri maapallon. Miksi jollakin ihmisellä jota en ole koskaan tavannut olisi jokin oikeus määräillä mitä minä teen omassa kodissani, omilla työvälineilläni, neljän seinän sisällä? Perusteita löytyy tällaisen määräilyvallan puolesta, mutta ei pitäisi olla mitenkään ihmeellistä että joidenkin mielestä on perusteltua olla toista mieltä.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=59&t=167348