Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:DVD-SOITIN
Alue:Keskustelua raskaammasta musiikista
Aihe:Iron Maiden 1995 - 1998
Aika:26.04.2008 19:56
Yhdeksänkytluvun myöhäisemmällä puoliskolla Iron Maidenin keulilla heilui mies nimeltä Blaze Bayley. Kokoonpano julkaisi kaksi täyspitkää, The X Factor vuonna 1995 ja Virtual XI 1998. Levyt saivat murskaavaa kritiikkiä mediassa ja monet fanit käänsivät selkänsä bändille. Bayleyn valintaa Bruce Dickinsonin seuraajaksi pidettiin yleisesti huonona ratkaisuna.

Tarkoitus tässä topikissa on nyt kysellä vähän m.netin käyttäjiltä, että mitä mieltä te olette tästä Iron Maidenin ns synkästä ajanjaksosta 90-luvulla?

Itse meinaan kuulun ryhmään, joka pitää noista kahdesta levystä erityisen paljon. The X Factor on aivan suosikkejani bändin diskografiasta. Iron Maidenhan se on suurin bändi minulle päällä maan on, heh.

The X Factor on suoranainen mestariteos ja minun 4. suosikkilevyni bändiltä rikkumattoman kolmen kärjen (1. 7th Son 2. AMOLAD 3. Somewhere in Time) jälkeen. Factor on erittäin tumma, synkkä ja henkilökohtainen levy. Levyn depressiivinen tunnelma onkin minulle johtava elementti, joka tekee albumista niin loistavan kuin se on. Bändi on levyllä pahaenteisen rauhallinen hillittyine soundeineen, ja vain välillä, (kertosäkeissä) bändi vyöryttää täydellä voimalla. Mahtava levy jonka parhaita kappaleita ovat Lord of the Flies, Judgement of Heaven ja Look For the Truth minun mielestäni.

Virtual XI on positiivisempi levy kuin edeltäjänsä. Virtual XI ei ole kovinkaan syvällinen edeltäjäänsä nähden, vaan levy aukeaa oikeastaan heti. Sisältää perkeleen laadukasta kamaa kuten Futureal, The Educated Fool ja When Two Worlds Collide. Kokonaisuus ei kuitenkaan pääse Factorin tasolle.

Ei sovi unohtaa myöskään VIRUS-biisiä, joka julkaistiin Best of the Beast kokoelmalla 1996. Kenties koko tuon aikakauden hienoin kappale ja Iron Maidenin kärkibiisejä.

Baylen äänessä ei ole mitään vikaa. BB:tä dissataan aina kohtuuttoman paljon, mutta minulle miehen laulu kolahtaa todella kovaa. Myös hänen soolotavaransa on erittäin hyvää ja keikka 19.4 Hellässä Tampereella oli aivan perkeleen loistava!

Keskustelua!
Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=44&t=163809