Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:eewo
Alue:Yleistä keskustelua musiikista
Aihe:Kristillinen metalli
Aika:12.03.2008 18:47   (muokattu 12.03.2008 18:49)
No jos jotkut on perustavista asioista jonkun mielestä hyvin väärässä, niin totta kai tämä joku voi asian keskustelussa sanoa. Ja kuten sanottu aiemmin, raamatun jumala on paha, kun kerran syyllistyy raamatussa kansanmurhiinkin. On mun mielestä kansanmurhaajan palvomisessa jotain epäilyttävää. Luulisi, että leppoisampiakin jumalia löytyisi, jos pitää sitä "turvaa" etsiä. Samoin moraalisesti inhottava on monien kristittyjen kannattama oppi ikuisesta kärsimyksestä. En minä semmoista rangaistusta laittaisi murhaajallekaan. Kyllä sitä vastaan voi taistella jos jotkut tämmöistä kannattaa ja näkee hyvänä. Ihmiset on vaan tottuneet ajattelemaan uskonnoista suvaitsevaisesti, mikä estää niitä hoksaamasta, kuinka tyhmä juttu kyseessä onkaan.
 
Kannattaa muistaa, että tuo paha Jumala on Vanhan testamentin kuva Jumalasta. Kristinusko taas perustuu melkeinpä kokonaan Uuteen testamenttiin, jonka idea on lähimmäisenrakkaus, syntien anteeksianto ja Jumalan hyvyys.
 
Eräs teologi selitti minulle joskus, että yksi syy Jeesuksen maanpäälliseen vaellukseen oli korjata ihmisten vääristyneitä käsityksiä (= rankaiseva Jumala). Vanha testamentti kun on alunperin ikivanhaa perimätietoa ajalta, jolloin jokainen vähän isompi asia oli Jumalan tekosia. (En tiedä kuinka virallinen selitys tämä on, mutta aika järkeenkäypä minusta)
 
Ja kristillisestä musiikista: Se monia ärsyttävä julistaminen on vähän samanlainen juttu kuin esim. kitarakamapalstalla Microcuben ja vaikka Fenderin Classic Playereiden hehkutus - Hyväksi todettu halutaan jakaa muiden kanssa. Kristillisyys nyt vain on jostain syystä muuttunut useiden mielessä inhottavaksi asiaksi, jonka mainitseminenkin ärsyttää.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=161659