Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:mikasoi
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Fender hot rod deluxe
Aika:30.01.2008 22:48
Moi vaan kaikille pitkästä aikaa.
 
Tuossa joskun törmäsin sellaiseen asiaan et tossa hotrodissa se vahvistimen sähkön tasasuuntaaminen ei ole toteutettu niinkun ihan täysputkivahvistimissa "kuuluis olla", vaan sillai diodeilla(ns digitaalisesti).
 
Sehän sitten aiheutti sen et se alkoi vaivaamaan. Syventyneemmät sanoi et dioditasasuuntaus antaa ne tehot tavallaan kovana heti ja et putkitasasuunnattu laite notkauttaa(sag) saundia. No piti sitä notkumista lähtee sit hakemaan.
 
Sen uraltonen rakensin ihan senkin takia et pääsis saggailemaan, mut en oikeen tiedä. Cleansaundi siinä uralissa on kyllä upea... ei siitä täs enempää.
 
Ja eihän se sitten ollutkaan mun mielestä ihan niin kova juttu kun luulin. Itse jotenkin tykkään et kompatessa se tavara on tanakkaa ja tumakkaa alusta lähtien.
 
Itse vaihdoin myös sen vintage 30 elementin sinne ja se oli mun mielestä järkitemppu.
 
Samaa mieltä olen kyl että en säröpuolta käytä siitä hotrodista. Ei mun korvaan.
 
Siitä send plugista sen voi hätätapauksessa laittaa vaikka mikseriin jos niinku esim treeeneissä tai muuten et ei jaksa mikitellä, ja se viel toimii monitorina itselle.
 
Siinä kaikki mitä siitä tuli äkikseltään mieleen. Mutta ihan hiton hyvä vahvistin varsinkin jos sun saundisi perustuu/rakentuu sellaisen puhtaan putkisaundin päälle. Tollanen suhtcleani rockabilly, rautalankatyyli jne taipuu hyvin.
 
Ja miinuksena pikkuisen on painopuoli, joka hieman kömpelö roudaillessa. Ei sitä oikeen huvikseen kantele sataa metriä esim. tai kerrostalon hissittömään kolmoseen.
 
Toivottavasti tuo suojahuppu kuuluu vakiovarustukseen. Tuo on siisti huoneen nurkassa pitää siinä päällä.
 
Ja jos nyt jollai kauhee ongelma parketin kanssa, niin itse otin niistä jaloista ne ruuvit eka irti ja sit leikkasin paksusta verhoiluhuovasta sen jalan kokoisen pyöreen palan. Sit ruuvi läpi keskeltä ja tiukalle. Sit sen jalan alla on niinku se tassu. Muuten ok, mut roudaillessa täytyy huomioida ettei laske sitä esim hiekälle, niin ne tassut pysyy sisäsiistinä.
 
Sori et on varmaan sekavaa, mutta olen aika sekava jätkä. Moi.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=159303