Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:moscowian
Alue:Työ musiikkialalla
Aihe:Veroja maksetaan, kamaa verovähennyksiin
Aika:09.10.2007 21:29
Eikait se verokortin otsikko sinällään muuta mitään? Onko sulle tullut veroehdotus tänä vuonna? Siinähän ne vähennykset ilmoitetaan verottajalle.
 
Mä en ole yrittänytkään vähentää tietokoneita tai ohjelmia verotuksessa, mutta miksi ne ei menis läpi, jos niiden avulla teet muusikon työtä ja saat siitä palkkaa. Joku muusikko varmaan on, joten jos sieltä tulis ohjeita tuohon.
 
Soittimistahan vähennetään vuosittain tietty prosenttiosuus. Olikohan se nyt 30%. Muut tarvikkeet, johdot, kapulat, symbaalit jne. menee läpi kertapoistona. Verottajan ohjeessa tais olla että 500-600 euron hintainen ammattityökalu menis kertapoistona, kalliimmat 30% vuodessa.
 
Kuittejahan ne ei vaadi, mutta kukaan ei ole ainakaan vielä kieltänyt niitä lähettämästä. Kokeilin ihan eka kertaa tähän 2006 verotukseen, että en laittanut kuitteja veroilmoituksen mukaan.Toki ne on tallessa, jos vaikka verottaja ei uskoiskaan. Kohtahan ne verolaput tulee, silloin näkee onko homma toiminut ilman kuittien liittämistä.

 
Joo eipä ole vielä ehdotusta tullut.. eikös sen näinä päivinä pitäisi taas luukusta tipahtaa?
No minä nyt oon tehny tämmöstä säveltäjän työtä tyyliin "koneella lopputuotteeksi asti", eli tärkein työkalu tässä prosessissa, jos itse säveltämispähkäilyjä ei lasketa, harmi kun ajatuksia ei saa verovähennyksiin :).
 
Mitenkäs ne sitten käytännössä siinä ilmoitetaan? Tämä nyt olisi varmaan "helppo" penkoa jostain verottajan ohjeista esiin, mutta parempi aina jos joku kokeneempi osaa suoraan sanoa osviittaa.. eli siis lämäistäänkö siihen ilmoitukseen vain hinnat mitä on tuotteista maksanut sopivaan kohtaan (brutto vai netto?) ja käyttö/hankintatarkoitus ja sen jälkeen pidetään peukkuja :) vai pitääkö siihen merkitä, että tämä on esim. soitin ja tästä minun tulee saada 30% vähennys...
 
Kiitoksia sinulle!
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=53&t=154182