Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Bugi
Alue:Muut soittimet
Aihe:Sellon soiton aloittaminen 15 vuoden iässä
Aika:25.07.2007 16:34   (muokattu 25.07.2007 16:35)
Ei ei ei! Sano sille isällesi, että sinua kiinnostaa vain ja ainoastaan sellonsoitto, eikä mikään piano. Pianonsoitto on näennäisesti helppoa, koska on "valmiit nappulat", mutta siinä ei ole todellakaan koko totuus. Pianonsoitto vaatii ihmiseltä täysin erilaisia koordinaatioon liittyviä taitoja ja ominaisuuksia kuin esim. juuri sellonsoitto. Näiden kahden soittimen osaamisella ei siis ole juurikaan mitään tekemistä keskenään. Sitäpaitsi katsohan oikeiden pianojen hintoja ja vertaa selloihin... :)
 
Sellon tai muiden jousisoittimien soittaminen harjoittaa esimerkiksi sävelkorvaa hieman "tehokkaammin", koska ei ole valmiita nappuloita tai nauhoja ohjailemassa kättä.
 
Kukaan aloittelija ei tiedä mikä on duuri, ellei kukaan sitä hänelle kerro. Suosittelisin todellakin käymään muutamalla sellotunnilla, niin opettaja sinulle varmasti selventää nämä käsitteet ja sen, miten sellosta otetaan ääniä. Jos hinta kauhistuttaa, kannattaa tiedustella joltain pitkällä olevalta opiskelijalta, jos voisi saada tunteja.

 
Olenhan minä sitä hänellä tolkuttanut...pitää silti kuullemma käydä piano tunneilla,kuten isäni sanoo "ei ole järkeä ostaa selloa jos et sitä osaa soittaa,käyt piano tunneilla jotta saamme varmistuksen siitä,jos et piano osaa soittaa,et osaa selloakaan." Itseasissa samaa sanoo koko suku.
 
Olen katsellut niitä hintoja...530euroa sello setistä ei ole sinäänsä paha,olen myöskin lyötänyt netistä 1 sello opettajan nettisivut...veloittaa 30e/45min.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=14&t=150537