Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Robbo
Alue:Laulaminen
Aihe:Laulaminen refluksi-leikkauksen jälkeen?
Aika:27.06.2007 12:59
(nostan vanhan aiheen, sori)

Suuri kiitos anttipi:lle ja muillekin tiedosta. Ovat auttaneet minua kovasti jo nyt. Plussia.

Oma tilanteeni on se, että kävin tänään tähystyksessä, joka oli kyllä äärimmäisen epämiellyttävä kokemus. Tulehdus ruokatorvessa ja läppä löysällä. Lääkäri siihen, että tämä on selvä tapaus. Kuukauden lääkekuuri, jonka aikana oireet todennäköisesti helpottavat. Todennäköisesti kuitenkin uusiutuvat, sillä eihän se läppä itsekseen siellä miksikään muutu. Sanoi heti, että suosittelisi leikkausta, jos/kun oireet uusiutuvat kuurin jälkeen - nuori mies kun olen.

Vähän kyllä hirvittää se leikkaus. Olen kuullut että jos se menee pieleen (esim. läppä liian kireäksi) ei sitä voi oikein korjata. Ja sitten on hankaluuksia suoriutua perustoiminnoistakin, eli syömisestä ja juomisesta. Mitenköhän validi riski tämä on?

Muuten olisi kiva kuulla pieni yhteenveto siitä, miten elämä on muuttunut nyt kun leikkauksesta on kulunut aikaa. Onko oireet kadonneet? Onko röyhtäily, syöminen tai juominen vaikeaa? Mitä muita muutoksia on leikkauksen jälkeen tapahtunut?
Copyright ©1999-2023, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=111689