Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:kimurantti1
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Putkicombo blues/jazz/rock -käyttöön
Aika:11.06.2007 20:47   (muokattu 11.06.2007 20:58)
Heipä hei,
 
Olen hommaamassa putkicomboa blues/jazz/rock -käyttöön. Olen ollut melko varmasti ostamassa HuugoKettusen Edition Tubea, kun parin musakauppatestin perusteella pidin siitä, ja käytettynä se olisi varsin huokeakin. Nyt olen kuitenkin tullut ajatuksiin, että pitäisi kartoittaa vähän enemmän vaihtoehtoja, kamojenvaihtorulianssista kun en liiemmin pidä. Mitäkö haluan? Dumble Overdrive Specialin. Siihen ei kuitenkaan ole varaa, joten täytynee tehdä kompromissi...
 
- Riittävästi tehoa bändikäyttöön (vähintään 20 wattia, ei missään nimessä mitään 100 watin hevimörssäriä).
- 1x12 combo
- Kaksi kanavaa, joista säröisemmällä pitäisi pystyä rokkiakin soittamaan. Yksikanavainenkin vahvistin voisi riittää, voin ottaa säröä pedaalista.
- Efektilooppi, jos säröt otetaan vahvistimesta.
- Hinta käytettynä korkeintaan 800e. Tästä on mahdollista vähän vielä joustaa jos "se" vahvistin löytyy, mutta kokeillaan nyt ensin tällä budjetilla.
 
Edition Tube on siis testattu ihan toimivaksi vahvistimeksi. Peaveyn Classic 30:llä olen soittanut liian monta kertaa, ja joka kerralla kiristellyt hampaita -> ei hyvä. Fenderin Deluxe Reverbillä muutamaan kertaan soitellut, ja hyväksi todennut. Teho vaan vähän mietityttää. VHT Pittbull Super 30 olisi torilla, ja muutaman klipin perusteella hyvä soundinen peli. Musamaailmassa näitä pääsee kaiketi kokeilemaan. Peaveyn Valve King oli liian tumma, ja puhdas kanava kovin keskinkertainen. Englin Classic Tubea olen joskus kokeillut, mutta siitä on niin hämärät muistot, että pitäisi kokeilla uusiksi. Missäköhän näitä pääsee Helsingissä testaamaan?
 
Soundi ei missään nimessä saa olla mitenkään tuhnu. Attackia saisi olla, mutta Screamermaisesta kireydestä en pidä. Tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=148829