Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Mikael
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Etusia, mutta MITÄ ?
Aika:21.02.2007 15:46
Perusteluja olis kiva kuulla, että miksi tuo focusrite kannattaa unohtaa?
 
Mun kokemukset perustuu Octoprehen jolla oon muutamia sessioita äänitellyt rumpuja. Käyttötuntuma ensinnäkin on ärsyttävä: ensin gainia pitää kääntää reippaasti kaakon suuntan että tunuuu tulevan edes jotain ja sit yhtäkkiä tulee ihan vitusti - eli siis käyttökelpoinen gain-alue on aika pieni mikä taas tekee sen tarkan säätämisen ärsyttäväksi. Lisäksi hedroomia ei taida olla paljoakaan koska klippaaminen alkaa olla myös aika lähellä heti kun signaalia alkaa tulla kunnolla ja nätisti ei mee särölle vaan klipaa heti pahan kuuloisesti. Soundi sinänsä on ihan ok - tai siis oikeestaan ei soundaa varsinaisesti millekkään. Tolla rahalla olis jo kiva jos etunen oikesti soundais hyvälle.
 
Täsää pari uutta ehdokasta:
ART MPA Gold tai ARTDigital MPA
TOFT Audio designs ATC-2
DBX 386 Tube Mic Preamp

 
Näistä ei kokemuksia. dbx 586 löytyy iteltä ja se on kyllä mun mielestä oikein mainio joskaan ei mitenkään erityisen "putkimainen" vaan enempikin aika puhdas. En oo tutkinut kytkentää - oliskohan sama kuntossa 386:ssa? Virtalähde tais joskus mainita korjanneensa yhtä 586:sta (ei tykännyt) - muistaiskohan hän miten oli putken kytkennään kanssa?
 
TOFT Audion vehkeistä oon kuullut hyviä käyttäjäkokemuksia mut ite en oo kokeillut.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=143156