Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:mll
Alue:Kitarat: akustinen
Aihe:Kokopuukantisen kitaran huoltaminen
Aika:24.01.2007 11:12
Toinen omistamani Calton tuli kitaran mukana, mutta olen myynyt sekä kitaran, että laukun. Kesällä ostin käsintehdylle akustiselleni Caltonin tilaamalla suoraan Englannista heidän kotisivujensa kautta http://www.caltoncases.co.uk/ . Loistava ja nopea palvelu, siitä kun olin toimittanut tarvittavat tiedot heille, niin valmis laukku tuli parissa viikossa. Rahaa upposi melko paljon; vähän yli neljäsataa euroa, mutta laukku on kyllä sen arvoinen. Niin, laukkut viimeistellään ja muokataan Englannissa, joten siksi toimitusajat ovat hyvin nopeat. Laukku on tavallista painavampi tyhjänä koosta riippuen n. 7-9kg, mutta siinä on hyvä ja joustava kahva josta sitä on kevyt kantaa. Sen pitäisi mahtua lentokoneen laukkutilaan, mutta en ole itse sitä koskaan vienyt mukanani. Ostin sen lähinnä pitääkseni huolta ilmankosteuden muutoksista tai pystyäkseni välttämään niitä.
 
Minä kun tyhmänä luulin, että ne tehdään Ameriikan mantereelta. Onneksi joka päivä oppii jotain uutta. Näin ollen siis ei tarvitse maksaa tulleja eikä arvonlisäveroa. Pitääpä pistää harkintaan nyt kun hinta on edes jotenkin kohtuullinen. Muistaakseni amerikasta tilattuna laukku olisi maksanut varmaan lähemmäs 700€.
 
Luin jutun kaverista, joka oli ottanut akustisensa mukaan erämaaretkelle Kanadaan ja laittanut kitaran varmuuden vuoksi Caltonin laukkuun sisälle. He olivat majoittautuneet joen uomaan vuorien ympäröimään maastoon, kun yläjuoksulla oli tapahtunut jotain mikä sai aikaan valtavan hyökyaallon joka vyöryi heidän leiriään kohden. Kaveri kertoi hänellä olleen kaksi vaihtoehtoa, joko pelastaa reppunsa ja telttansa tai sitten kitaralaukun ja päätti valita kaksi ensimmäistä ja juoksi vuorenrinnettä ylöspäin nousevan veden tieltä. Kitara jäi Caltonin laukussa hyökyaallon alle ja katosi. Vähän ajan päästä vesi laski ja he lähtivät etsimään kadonneita tavaroitaan ja lopulta kaveri löysi Caltonin laukun alajuoksulta veden alta jonkun puurungon vierestä. Hän nosti sen maihin peläten pahinta, mutta laukku näytti olevan päälisin puolin kunnossa. Avattuaan sen hän yllättyi vielä enemmän koska sisus ja kitara siellä oli täysin kuiva!
 
Mahtava meininki!
 
MLL
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=141403