Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:wrshredder
Alue:Klassinen
Aihe:Jelppikerho (kysymykset tänne!!)
Aika:28.12.2006 15:40
Siis tarkoitatko ettei ole mitään aiempaa esiintymiskokemusta, vai kokemusta solistina soittamisesta tai jtn? Minusta kuulostaa hurjalta, että ilman "traumaa" pitäisi jo olla lääkitys olemassa... Ei oo mikään tarkoitus vähätellä, kun ei todellakaan tilannetta tiedä, mutta suosittelisin vielä kokeilemaan muita konsteja. Tai ehken asennoitumista?
 
Ite alottanu "esiintyvän taiteilijan" uran kiksaten ja bläkärejä potien ensimmäisessä oppilasmatineassa joskus vuonna miekka ja kirves. Piti soittaa pianon säestyksellä, ulkoa, ja eihän siitä mtn tullu. Siitä asti oon ottanu asenteen, että parhaansa yritetään, mutta jos reisille menee, niin se sitten menee. Maailma ei siihen kaadu, v*tuttaahan se saattaa, rankastikin. Mulla nykyään keikat menee huonommin, jos ei jännitä yhtään. Vireystila katoaa. Ja instrumentistakin johtuen, oon oppinu hyödyntämään kaikki suotavat tauot, niin kappaleitten aikana, välillä ja pilliä kuivatessa-> hengittää muutaman kerran übersyvään ja rentouttaa itteesä.
 
Mutta hei, tämähän oli taas vain yksi mielipide. Ehkä olen yksin aatteideni kanssa?
 
Onnea kuitenkin joka tapauksessa matkaan :).

 
No olet oikeilla jäljillä. :P
Siis esiintymiskokemusta mulla ei ole klassisen kitaran kanssa. Mutta jännitys voi haitata jopa soittotunneilla (tosin loppuu yleensä kun tunti etenee) ,ja vuositutkinnot tms tollaset aiheutti jännitystä. Joten voin päätellä että kyllä se konserttikin jännittäisi :)
 
Varmaankin johtuu siitä kun ei ole nassikasta asti soittanut missään matineoissa..
 
Ja totta sekin että ei sen kuuluisi haitata vielä tässä vaiheessa vaikka keikka menisikin ihan reisille.. Pääasia että pääsee edes soittamaan niihin. Tuntuu vain siltä että tämän ikäisenä pitäisi jo osata soittaa yleisölle liiemmin tärisemättä. prk.

Saa nyt nähdä mitä teen / tapahtuu..
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=9&t=132231