Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:aimotuska
Alue:Livetoiminta
Aihe:Piuhan keriminen
Aika:02.12.2006 10:25
Lyhyissä (alle 5m) piuhoissa suosin tuota puoliksi vetämistä, ne tosin vie laatikossa sillätavoin enemmän tilaa.
 
Joo, tää on muuten ihan totta. Lyhyimpiä piuhoja on tosi hankala saada sillä lenkkimenetelmällä edes tyydyttävän näköisiksi, joten puoleksi ja solmuun toimii monesti parhaiten.
 
Että mä jaksan vihata niitä ihmisiä ja niitä firmoja missä mikkipiuhat on jostain käsittämättömästä syystä pakko niputtaa sitä s..tanan sähköteippiä käyttäen.
 
Jossain vaiheessa mulle tuli valmiiden piuhojen kyydissä yhdenlainen läjä niitä tarranauhasysteemeitä (velcro tms) ne toimii sairaan hyvin esim. kajaripiuhoissa. Niistä pistetään ensin semmonen pieni pätkä ihan vaan sen johdon ympärille, että se pysyy piuhassa kiinni vaikka se olis avattukin. Sitten kun hommat loppuu, niin piuha lenkille ja samalla nauhalla kiinni. Tossa viimesimmässä videopätkässä tais jätkällä olla semmonen käytössä, ellen vallan väärin katellut.
 
Sitten on tietysti vielä voimavirtajohdot, joissa mä suosin ihan monisäikeistä sähköjohdinta. Ensin johdon ympärille parilla solmulla, että se pysyy siinä kiinni ja sitten koko lenkin ympärille ja vetosolmu. Ei lähde purkautumaan arkuissa ja vetosolmun saa lapsikin auki.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=137846