Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:oiva tumpeloinen
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Kuinka helposti saa putkinupin rikki?
Aika:22.09.2006 18:18   (muokattu 22.09.2006 18:19)
Aaaargh, olen lukihäiriöinen enkä saa selvää viesteistänne. Kertokaa step-by-step että miten ne kuuluu oikeaoppisesti laittaa päälle ja pois. Lähdetään siitä tilanteesa että kaikki nappulat on pois päältä. Kiitos!
 
Kuten noista aiemmista kirjoituksista selviää, ei yksiselitteistä ohjeita tekstien perusteella voi tehdä, johtuen erilaisista merkintätavoista. Tässä nyt kuitenkin jonninnäköne ohjeistus:
 
Ensimmäisenä sun pitää selvittää sen standby-kytkimen toiminta. Sun pitää tietää, kummassa asennossa kuuluu möykkä ja kummassa ei. Yleensä ääni ei kuulu, kun kytkin on samassa asennossa kuin virtakytkimen off-asento. Sitten itse käynnistykseen:
 
1) laita virta päälle siten, ettei vahvistimesta kuulu möykkää
 
2) anna putkien lämmetä jonkin aikaa, 30 sekuntia nyt taitaa olla ihan minimiaika sille. Itse laitan aina päätteen ensimmäisenä lämpenemään, sitten vasta kaivelen kitaraa ja muuta tarvittavaa romua esiin.
 
3) käännä standby-kytkin asentoon, jossa möykkä kuuluu. Käännä volumea ja anna paukkua.
 
4) sammuttaessa vahvaria, tee tämä lista käänteisessä järjestyksessä.
 
Helpompaa mä en osaa vääntää. Seuraavaks kaivataan rautalankaa. =)
 
E: mä kirjoitin yksinkertaisen asian niin pitkänä romaanina, että moni kerkes neuvoineen edelle.....
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=133167