Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Marzi
Alue:Livetoiminta
Aihe:Livebändin valaisu
Aika:14.09.2006 17:16   (muokattu 14.09.2006 17:34)
Kalustolistan yhteyteen vois ehkä heittää jotain ajatusta siitä, miten noita lamppuja sitten käytetään / sijoitellaan? Vai meneekö se jo off-topiciksi?
 
Ei mun mielestä. Perusvinkkiä sijoitteluun, suuntaamiseen ja ajamiseen/setti.
 
Tein tonne SETTI 0:n
 
Just tämäntyyppistä hain! Tosta on hyvä lähtee viilaamaan lisää juttuja.
 
Mut oisko tuo SETTI 2 itseasiassa SETTI 1? Ja tehdään sitten SETTI 2:een jotain pari colorchangeria/floweria tjsp.?
 
Joo, vois olla näin. Kolmossetissä ehkä räkkihimmennin multsarilla(sokapex?) ja vaikka robocolorin tyylistä värinvaihtajaa. Noi linkittämäsi ei oo hirveen yleisiä. Roboja on kumminkin melkein joka firmassa vuokrakamana.
 
Oisko nelosessa sit ekat max6ch skannerit tai headit? Lisäksi tässäkohtaa voitas päivittää tiski esim MA lightcommanderiksi(noita näkyy paljon, esim. Tavastia, Lutakko), silleen kumminkin, että fadereilla ohjelmoidaan liikkuvien kanavat.
 
vitosessa yli kymmenen kanavan heitintä (mac/robe tms.) ja nykyaikainen tiski, jossa palettimeininki ja vaikka cuelist-tyyppinen ohjelmointi.
 
---
Taas tuli asiasta uus ketju mieleen: valosuunnittelu. Sitä ei tässä käsitellä ja se on kuitenkin koko homman a ja o. Mut mun mielestä tekniikasta voidaan silti puhua ihan tekniikkana tässä. Eli ei lähdetä ruotimaan sitä, mikä sopii mihinkin sen kummemmin, vaan kylmästi teknisen toteutuksen kantilta. Jos osaa käyttää/kasata erilaisia settejä, se on käyttäjästä kiinni, että miten sen kasaa millekin aktille. Ja mitä haluaa missäkin käyttää.
 
Ehkä turhan vaarallista lähteä erittelemään settejä "tanssibändisetiksi" tai "rokkibändisetiksi". Vaikka noista tuleekin joku mielikuva, niin silti.
 
offtopic: Näin muuten männä kuussa kolme eri tanssiorkesteria, joiden solisteja ei oltu valaistu mitenkään. Maailman tyhmimmän näköistä kun herkkä tulkitsija on pekkä musta silhuetti.
 
Setti 0 on mun mielestä niin selvää kamaa, että pökkään sen ekaksi tuohon päätekstiin. Editoidaan/lisätään siihen jotain jos tarvii.
 
Noissa lukee nyt kaikissa, että työn alla. Poistetaan se teksti sitten kun asiaan ei ole mitään järkevää lisättävää kyseisen setin osalta.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=132576