Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:carnation
Alue:Rock, pop, alternative
Aihe:Sun Kil Moon
Aika:28.03.2006 11:34
Eli tarkoitus olisi vähän puhella tuosta Mark Kozelekin Sun Kil Moon-virityksestä. Olisihan tuolla ollut tuo Red House Painters -keskustelukin, mutta perustetaan nyt samantien oma ketju Sun Kil Moonille. RHP on ollut minulle tuttu orkesteri jo pitemmän aikaa, mutta Kozelekin sooloihin/Sun Kil Mooniin en ollut tutustunut. Kuuntelin tuossa kuitenkin äskettäin Tiny Cities-levyn, joka sisältää 11 tuttuun Kozelek-muottiin valettua Modest Mouse-lainaa. Hienoa ja koskettavaa musiikkia, kertakaikkiaan. Modest Mouse on minulle aika tuntematon yhtye, joten en osaa sanoa kuinka paljon nämä eroavat alkuperäisistä, mutta onhan tuo Kozelek coveroinut AC/DC:täkin!
 
Olin jo vallan unohtanut koko miehen, ei ole vähään aikaan tullut kuunneltua, mutta nyt taas innostus heräsi. Aiempi Ghosts of the Great Highway-lättykin pitäisi ottaa kuunteluun kun tässä ehtii. Kozelekin hienoon ääneen ja lannistuneenkauniiseen laulutapaan on helppo uppoutua. Tässä musiikissa kuuluu autiot ja harmaat maantiet, ränsistyneet talot ja syksyn lehdet.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=120535