Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:anttipi
Alue:Laulaminen
Aihe:Laulaminen refluksi-leikkauksen jälkeen?
Aika:06.02.2006 17:18   (muokattu 06.02.2006 17:19)
Miten sun toipuminen edistyy?

Toipuminen edistyy ihan hyvin, ensi torstaina tulee kuluneeksi neljä viikkoa. Tiesin, että leikkaus saattaa helpottaa astmaa, mutta en olisi uskonut, että lääkkeidentarve vähenee puoleen... Mitä lauluääneen tulee, vaikea vielä sanoa, kun ei ole uskaltanut hirveästi "revitellä" palleaa. Rykiminen on ainakin vähentynyt, mutta välillä sitä on vieläkin. Paranemisprosessi on tosin vielä kesken - lääkäri sanoi, että oireet voivat alkuvaiheessa jopa pahentua, kun ruokatorvi on turvoksissa ja erittää limaa.

Mä menen ens tiistaina keskustelemaan mahdollisesta leikkauksesta. Viimeviikolla oli se ph-mittaus. Tulokset kuulen varmaankin sitten tiistaina. Mittaus tehtiin vain yhdellä anturilla 40 cm nenän päästä. Mainitsin siitä kahden anturin mittauksesta mikä sulle tehtiin, mut jorvissa (espoossa) ei sellaisia laittaiteita kuulemma ole.

En tiedä Jorvista yhtään mitään, mutta sielläkö myös leikataan? Muista vaivihkaa kysellä kirurgilta sen kokemuksesta näissä leikkauksissa. Hyvä että ph-mittaus tehtiin, tosin tuostahan ei saa selville sitä, kuinka paljon hapoista nousee ylös asti. Mulla refluksointi oli "normaalin" rajoissa, sanoi lääkäri, mutta nielussa paljon vähäisempikin happomäärä riittää tekemään tuhojaan kuin ruokatorvessa. Siitä kannattaa kysyä, jos alkavat esimerkiksi väittää, että refluksointi on "siedettävissä" rajoissa.

Olen edelleen tyytyväinen ratkaisuuni, jo pelkästään tuon astman helpottamisen takia. Toivottavasti myös lauluääneen tästä on hyötyä - ensi viikolla uskaltanen jo testailla. :)
Copyright ©1999-2023, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=111689