Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:kivi
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:vanhat marshall nupit??
Aika:08.12.2005 14:41   (muokattu 08.12.2005 14:42)
eli olen ostamassa nuppia ja ehkä marshall vois olla se mikä kiinostas ja varsinkin nuo vanhat. eli kertoisiko joku näitä eroja esim.
major,1959 100w,super bass, ja mitä muita nyt onkaan.
itelle tulis kitara käyttöön ja kiinostas vähän tietää mitä eroja noilla on kun harvoin pääsee testailemaan noita kerralla:)
kaikki tieto otetaan ilolla vastaan.
 
kimi

 
No, noita "oikeita" plexi-Marshallejahan ei oikein ole tarjolla kuin ehkä yksi kerrallaan, mutta pohjimmiltaan ovat kaikki aika samanlaisia koneita - paitsi, että Majorin huimaavat 200 wattia kyllä vaativat markkinoiden tehokkaimman keinokuorman ennen kuin peliä uskaltaa viedä edes Stadionille, 100W mallista (Olikos se nyt SuperLead) sentään saa puolet putkista pois, jollain laite vastaa paljon inhimillisempää JMP 50:tä tai JTM:ää.
 
SuperBass -versioiden ero kitarakoneisiin on lähinnä siinä, että ykkös-inputin kirkastuskondensaattori on jätetty pois.
 
Käytit sanaa "ehkä"? Vanhojen Marshallien kanssa "ehkä" ei ole optio - niistä ei itsestään tule särösoundia, niistä saa vain yhden hyvän soundin kerralla, niissä ei ole kaikua (ainakaan ilman että se pilaa soundin), ei mastervolumea, efektilenkkiä eikä kuulokeliitäntöjä. Niissä on vain SE soundi, syvä bassovoittoinen pehmeä puhdas, josta kannattaa miettiä, onko se nykyisen kovan hinnan arvoinen.
 
Mulle on, efektipedaalit on keksitty ja plexi-Marshall on mun työväline. Siksi että se on mitä on - umpikaappiversio maailman ensimmäisestä instrumenttivahvistinten standardista - Fenderin alkuperäisestä Bassmanista, joka puolestaan on ripattu Popular Mechanics -aikakauslehden kilpailusta "edullisin tapa tehdä putkivahvistin", suoraan voittajan skeemoista, jos oikein muistan...
 
Edit: Exhausted ehti lyhyemmin ensin sillä välin kun mä rustasin tätä eeposta...
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=110766