Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Sharegraw
Alue:Koskettimet
Aihe:Koskettimet vai midikiippari?
Aika:10.10.2005 13:35   (muokattu 10.10.2005 13:38)
edit: ai niin perusjuttu: kait plugarisynan kanssa käyttämässäsi koskettimistossa on "velocity" eli lyöntivoimakkuuden tunnistus - mielummin vielä aftertouch, jonka avulla soittoon saa paljon eloa (paremmissa työasemasynissa on nuo molemmat - osaava saa niiden avulla soiton elämään aivan eri tavalla kuin pelkällä tunnottomalla lankkukoskettimistolla)

Kiitoksia vinkistä. Itse asiassa olen vasta hankkimassa midisynaa ja tuo lieneekin syy ketjun aloitukseen... Olen katsonut paljon kehuja (ja jonkin verran haukkuja) saanutta midisynaa m-audiolta (M-audio Keystation 49e). Se vaikuttaisi olevan hinta/laatusuhteeltaan itselleni sopivin ja tuo velocity -toiminto siitä löytyykin.

Eli siis kaiken kaikkiaan, mikäli ymmärsin oikein, midisynasta saa kunnon plugarisynan välityksellä aivan samankuuloisia ääniä kuin synastakin. Äänet ovat myös aiemmasta käsityksestäni poiketen "realistisia" mm. juuri tuon velocityn ansiosta.

Olisiko kellään hyviä esimerkkinäytteitä midisynasta? Olisi ihan mukava kunnella hieman lisää näytteitä ennen kuin lähden tuota hankkimaan...
Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=105400