Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Jarkko Laiho
Alue:Rummut: rumpukamat
Aihe:Perkussioista kysymys!
Aika:21.09.2005 11:42
Kyllä oikea soittotekniikka on tärkeää. Ei tule ongelmia sitten väärän soittoasennon/tekniikan aiheuttamista rasituksista ym. sellaisesta. Kirjastosta löytyy varmaan kirjoja ja videoita, mutta mikään ei voita hyvää opettajaa.
 
Minulla on ollut onni ja kunnia päästä intialaisen tabla mestari Ustad Shabbir Nisarin (legendaarisen Ustad Shaik Dawoodin poika, www.tablaustaddawood.com)oppilaaksi. Minulla oli lähes kaikki mahdollinen opetusmateriaali, mitä aiheesta löytyy. Sitten kun opetus alkoi, niin tekniikkaa paranneltiin vielä kovalla kädellä. Tekniikka varsinkin tablalla on erittäin vaikea (mielestäni mahdoton) oppia ilman hyvää opettajaa. Sitten kun hän antoi minulle traditionaalista, laadukasta tabla materiaalia jota löytyy vain harvakseltaan kirjoista tai videoista (ts. sinun pitää myös oppia mikä on hyvää materiaalia ja mikä huonoa), niin kehitykseni, ajatteluni ja koko soitto filosofiani kirkastui ja kiteytyi. Tällainen uskomaton oppimiskokemus on toki mahdollista vain, jos opettajasi on alan ehdoton mestari ja olet motivoitunut, tarpeeksi analyyttinen ymmärtämään opetukset ja valmis treenaamaan paljon. Mitä paremmin teet töitä ja kehityt sitä paremmalla ja materiaalilla hyvä opettaja sinua palkitsee. Eli jos löydät hyvän opettajan, niin tartu tilaisuuteen!
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=103499