Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Vilppu
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Akustinen Lassi Nurmi
Aika:25.05.2003 21:43
Niin siis käsittääkseni Highlanderin perusmikki on IP-2. Siitä on se perusmalli, eli pelkkä piezomikki tallan alle, ja sitten siihen saa vielä liitettyä pienen konkkamikin tuonne kaikukopan sisään. Ymmärsinkö oikein, että siulla on tuo piezo+konkka -yhdistelmä?
 
Itselläni on pelkkä piezo, ja sekin on toiminut oikein hyvin. Soundi on hyvin balanssissa ja luonnollisen kuuloinen, yläpää ei korostu liikaa (mikä oli ongelmana B-bandin kanssa), eikä soundi ole myöskään "muovinen", mihin piezojen kanssa törmää helposti. Tosin ovat nostaneet aika reilusti hintoja, nyt pelkkä piezo maksoi 250 €, ja konkka olisi maksanut vielä toiset 250 eekua lisää.
 
Tuo IMO on lyhennelmä sanoista In My Opinion, ja B-band on mikkivalmistaja joka käsittääkseni Fishmanin kanssa hallitsee akustisten kitaroiden mikkien markkinoita.
 
Vilppu. Sä kysyit (siellä väärä topicissa!!) siitä mikistä. Mulla on tossa Lassissa sellanen Highlanderin perusmikkiä kalliimpi mikki. En tiedä, montako mallia niitä on, mutta mikki maksoi asennettuna hieman alle 340 euroa aikoinaan. Se toimii ton yksilön kanssa moitteettomasti - mä olen ollut oikein tyytyväinen.
 
Koska mä en ole kovin perillä kaikesta teknisestä sanastosta, saatika niistä itse vempeleistä, mä en ymmärtänyt, mitä tarkoittaa
"IMO paljon parempi kuin esim. B-band.".
Selvennä vähän, please!
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=29782