Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:biibob
Alue:Aloittelijat
Aihe:Varoittava esimerkki väärin aloitetusta musiikkiharrastuksesta
Aika:25.07.2005 02:54
Hyvää tekstiä. Olen täysin samaa mieltä, että opettaja on hyvä vaihtoehto. Itsekkin opiskelen sähkistä konservatoriossa. Oleellisinta on se että itse tosissaan haluaa tehdä mitä tekeekin. Pakon alla aloitetusta soitosta ei monesti päästä pitkälle. Pitää olla itse motivoitunut, muuten sitä oppimista ei tapahdu niin paljoa. Omalla kohdallani kuun muutama vuosi sitten aloitin motivaationi oli valtava. Vapaa päivinä voin valehtelematta sanoa, että soitin kitaraa 10tuntia tai joskus jopa enemmän. Soittelin ensin pari kuukautta yksin, jonka jälkeen päätin mennä opettajalle. Ja opettaja oli se viimeisin niitti, joka sai minut todella innostumaan soitosta. Muistan yhä, kuinka ensimmäisellän tunnilla opettaja kyseli avosointuja, eli tiesinkö niistä mitään, ja omaksi yllätyksekseni osasinkin niitä melko hyvin. Perusbarret duuri,molli,7,m7,maj7 olivat myös melko hyvin otteiltaan hallussa tosin kaikkien sävelten paikat eivät olleet vielä selviä, varsinkaan 5nauhaa ylemmät. Nykyisin ihmettelen joskus itsekkin sitä oppimisenintoa joka minulla oli. Nykyisinkin soitan melkein aina vapaaajalla, mutta nykyisin sitä sattuu vain olemaan jostain syystä niin vähän.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=11&t=98837