Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:RrRailo
Alue:Laulaminen
Aihe:"Rääkyminen"
Aika:11.03.2005 12:06   (muokattu 11.03.2005 12:06)
Itse suosittelisin pelkkää vettä kurkun rasvaukseen, ei limsoille, patukoille yms.
 
Itse muotoilisin asian suht näin: Avaa ääntäsi ennen laulun aloitusta. Neuvoja siihen löytyy näiltä sivuilta paljonkin. Osa harjoituksista voi kuulostaa naurettavilta ja bändikaverit kysyä et mitä helvettiä siinä uliset. Niille voit kertoa vaikka vääntäväsi paskaa.
 
Kun ääni on kunnolla auki, se kestää laulamista muutamia tunteja (asiantuntijat valaiskoot tästä enemmän) oman kokemukseni mukaan. Äänihuulesi myös kestävät enemmän.
Eräs laulunopettaja kertoi minulle että (kansankielellä) matalat äänet lähtee perseestä eli ilmaa yritetään työntää ulos alempien vartalonosien kautta ja mitä ylemmäs rekisteriin siirrytään, sitä ylemmäs myös vartalolla siirrytään eli osapuilleen korkeat äänet lähtee takaraivosta.
Laulu on näet kokovartalohommaa.
 
Älä jännitä, pieni voimistelu ennen suoritusta tekee varsin hyvää, Rentouttaa.
 
Ja hengityksestä vielä: kysehän on ns syvähegityksestä (vai kuinka...?) ja sen oppimiseen voit kysyä neuvoa vaikka joltain kyläsi/kuntasi/metropolisi urheilusuuruudelta.
 
Se yleispätevistä selityksistä. Rääkymisestä/örinästä sen verran että kokeilemall löytää sen itselle sopivan tekniikan. Kannattanee tähdätä mahdollisimman monipuoliseen suoritukseen -> esim. Slipknotin Corey Taylor. Näin säilyy mielenkiinto esillä olevaan asiaan.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=66356