Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Jani The Rock
Alue:Yleistä keskustelua musiikista
Aihe:Lapinlahden Linnut
Aika:13.12.2004 18:32
Alapäähuumoria tuulipukujunteille vai ihan oikeaa, vakavasti otettavaa musiikkia?

Mä olen vahvasti ton jälkimmäisen kannalla. Syy miksi otan aiheen nyt esiin on se, että saatuani yliannoksen kitaravetoisesta rock-musiikista olen kaivellut levyhyllystäni vanhoja aarteita, joukossa useampikin Lappareiden levy. Niitä on nyt tullut kuunneltua todella paljon, ja voi vain hämmästellä sitä todella hienojen biisien määrää joka noilla levyillä piileskelee. Esimerkkeinä vaikkapa Köyhän taivas, Sateet tulevat, Ihmistä kiusataan ja Puumiekka. Pitäisin Lintujen Pekka Hedkrokia jopa eräänä Suomen aliarvostetuimmista pop-musiikin säveltäjistä. Sanoituspuolella taas erityisesti ovat kunnostautuneet Timo Eränkö ja Heikki Salomaa. Jälkimmäisellä oli myös todella persoonallinen ja upea lauluääni. Todellakin oli, sillä Heikki kuoli jo jokin aika sitten. 8-(

Tottakai sitä huumoriosastoa on levyillä myös todella paljon. Mutta sekään ei mun mielestäni ole luiskaotsaisen amislaismaista tissi-pieru-perse-linjaa, vaan niissäkin biiseissä on hyviä ja älykkäitä oivalluksia. Tosin täytyy sanoa, että mun sivistykseni päättyy tohon Tyttö huutaa Hii!- ja Köyhän taivas -levyjen paikkeille. Isot pojat on puhuneet, että sen jälkeen tuotanto olisi ollut heikompaa. Pitäneekö sitten paikkaansa.

Joka tapauksessa Seitsemän kuolemansyntiä oli parasta suomalaista TV-huumoria ikinä. Ja erityisesti Pikkumiesten laulun olen aina tuntenut itselleni läheiseksi.

Mielipiteitä?
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=78738