Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Karlsson
Alue:Bassot
Aihe:Kontra basso
Aika:10.10.2004 13:23   (muokattu 10.10.2004 13:23)
Moi vaan kaikille!
Tällaista asiaa tuli mieleen että onko mitään tietoa, kuinka arvokas peli on tämmöinen kontra basso, jonka ikä on yli 30 vuotta, ehkä enemmänkin, ja F-aukosta tarkasteltaessa sisällä lukee: rakentanut basisti E. Hyyryläinen, Helsinki, kaikki tiedot tarpeellisia!!

 
Lukeeko vuosiluku kans?
 
Mulla on herra Hyyryläisen vuonn 1968 rakentama kontra. Rujonnäköinen mutta aivanm törkeän hyvän kuuloinen.
 
Sun oma on ilmeisesti vanhempi kuin toi mun, koska tämä Hyyryläinen oli ammattibasisti joka puhdetöinä rakenteli kontrabassoja. Siitä tämä "basisti Hyyryläinen" -teksti. Sitten verstaalla lävi kämmi ja ukkeli sirkkelöi peukun vasemmasta kädestään. Eipä onnannut soitto enää sen jälkeen. Tämän vuoksi myöhemmissä soittimissa, kuten omassani, luki "soitinrakentaja Hyyryläinen". Jotenkin mustaa huumoria tämä...
 
Hyyryläinen rakenti kahta eri mallia 50-luvulla semmoista aika pienikoppaista ja 60-luvulla sangen isoa rohjaketta.
 
Hinnasta on paha mennä sanomaan kun kuntoa ei tiedä, mutta omastani soittokelvottomassa kunnossa arvioitiin 2500€. Itse tietysti maksoin paljon vähemmän.
 
Tarkempaa infoa näistä ilmeisesti parhaiten antaa Hesassa soitinkorjaaja Åhlberg. Puhelinnumero löytyy keltaisilta sivuilta.
 
Hyyryläisissä on se jännä juttu että oikeasti voivat olla kasattu ihan jätepuusta, mutta soundi on hyvä tästä huolimatta. Siis siellä voi olla joku kylki vaneria ja toinen jotain muuta jne.. Mullakin on takakansi ja kyljet ootrattu kovin kotikutoisen oloisesti loimulle... Mutta vielä kerran: kuulostaa niin prkleen hyvälle! Ja se o pääasia.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=73278