Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Jore60
Alue:Aloittelijat
Aihe:Viive Scarletin ja Audacityn kanssa
Aika:09.01.2021 12:11
Olen kokeillut jonkun verran äänityksiä Scarlett 2i2:n ja Audacityn avulla. Yhden ongelman tultua ratkaistuksi on noussut esiin uusi:
 
Kun olen äänittänyt jotakin mikrofonin kautta, ja sitten äänitän toista raitaa kuunnellen edellistä kuulokkeiden kautta, jälkimmäinen raita ei äänity ihan samaan tahtiin edellisen kanssa, vaan tulee hieman myöhässä. Tämä näkyy myös visuaalisesi tietokoneessa Audacityn äänitys- ja toistomittareissa: aiemman raidan toisto ja uuden äänitys eivät kulje ihan samassa tahdissa, vaan toinen tulee hieman perässä.Tämä tekee koko hommasta toimimattoman.
 
Audadityn asetuksissa olevan täpän laittaminen päälle tai pois ei vaikuta. Ei myöskään äänikortin direct- monitor napin painaminen jompaankumpaan asentoon tai kokonaan pois. NÄin ei kaiketi ole tarkoitus? Vai onko niin, että viive on tarkoitus korjata vasta äänityksen jälkeen "tasaamalla" raidat.
 
ONko ongelma mahdollisesti äänikortissa tai Audacityssä? Olen kokeillut kahta eri tietokoneetta - molemmissä ilmeni sama ongelma. Epäilemättä mahdollinen ongelma on myös käyttäjä itse, joka on noviisi näissä hommissa.
 
Miten ongelmaa kannattaisi yrittää ratkaista?
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=11&t=243713