Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:J.Nikkanen
Alue:Bassot
Aihe:Lisäkaapin tehonkestosta
Aika:02.10.2020 09:44
basisti1971: Moi.

Totta kumpainenkin, mutta mun rajallisen lisäkaappikokemuksen perusteella pätee vain joko jo alunperin yhdessä toimimaan suunnitellulla combolla+kaapilla, tai usein aikaavievänkin testaamisen ja virittelyn lopputuloksena olevalla yhdistelmällä.

Joo kyllähän sen niin pitää olla että kombo ja lisäkaappi (tai nupin kanssa kaappi + kaappi) juttelee samoja taajuuksia että se +3db hyöty saadaan irti. Toki jos halutaan oikein spesiaalimeininkeihin ryhtyä niin saahan sitä sekoittaa juuri niin paljon kuin haluaa, lopputulos usein vain vähintäänkin mielenkiintoinen.

Jossain vaiheessa oli ajatuksena väsätä tuon mun DLII elementillä ryyditetyn SWR WM10:n kaveriksi samalla tavalla viritetty DLII lisäkaappi jotta saaisi skaalattavamman systeemin aikaiseksi, mutta koska olen siirtynyt lähes yksinomaan soittamaan suoraan linjaan, on tuo(kin) jäänyt.

T:Samuli

Itsehän en nykyään edes juuri soita! No mutta kamppeita oli juuri viime viikolla lainassa (fx lauta) lavalla toimittamassa, ja saundi tosiaan (wet+dry) suoraan laudasta. Nuppi + kaappi vain bändiä varten lavalla bassomonitorin virkaa toimittamassa, nupin rajoitteisesta EQusta johtuen tööttäsi kyllä omaan makuun liikaa alapäätä lavalle aiheuttaen hieman sotkua ja soossia alakertaan PAn kanssa.
Copyright ©1999-2021, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=243059