Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Rokkipeikko
Alue:Bänditoiminta
Aihe:Idea vapaa-ajan harrastaneisuus -jamittelubändistä Turussa
Aika:02.08.2020 09:28   (muokattu 02.08.2020 09:30)
Musiikki on toiminut lähinnä terapiana itselläni pitkään. En soita aktiivisesti missään kokoonpanossa tällä hetkellä, vaan omaksi iloksi.
 
Edellisen bändin kanssa treenitilamme oli vuokrattuna Runosmäen teollisuusalueelta Havenin tiloista, ja olen yhä yhteyksissä tiloja tarjoavan firman avainhenkilöihin.
 
Olisi mukavaa käydä pari kertaa viikossa rennossa ilmapiirissä mitään sen suurempia kaupallisia ambitioita impro-meiningillä jamibändissä soittamassa ja kuuntelemassa toisten muusikoiden soittoa ottaen huomioon heidätkin tyylilajina Fuusio-jazz/Free-Jazz -impromeininki.
 
Vaikka aloitin musiikkiharrastukseni virallisesti kosketinsoittimilla, en omista tällä hetkellä nykyaikaista sellaista kosketinsoitinta, jota voisi kuljettaa mukana treeneissä ja keikoilla mahdollisesti. Havenin tiloissahan on rummut, kitara-styget ja lauluvehkeet, mutta kosketinsoittimia ei.
 
Vaikka en osaa transponoida sooloa C-Duurista mihinkään muuhun sävellajiin koskettimilla, ainoastaan säestystä, enkä pysty soittamaan blues-vivahteista sooloa muusta sävellajista, kuin C-duurista, olisi varmaan ainut jazz-vaikutteinen trio, joka esittää musiikkia C-duurista? C-duurissa blues-vivahteenhan saa alennetusta B-sävelestä, joka on ainut musta kosketin pianolla blues-sooloa soitettaessa.
 
Triossa olisi basisti ja perkussionisti, ja jos pelisäännöt ovat selvät alusta saakka, että kokoonpanoa ei yhtiöitetä, eikä sillä olisi mitään kaupallisia ambitioita ainakaan suurempia, niin välttyisi siltä, että selän takana puhumisesta syntyneiden jännitteiden syntymistä ei esiintyisi, vaikka kaikki eivät olisikaan aivan taidoiltaan maailmanluokan soittajia.
 
Olen Runosmäki - seuran jäsen, ja tältä kesältä kaikki kesätapahtumat on peruttu, mutta ensi kesänä taas seuramme järjestää kesätapahtumia, johon olisi esiintymisiä tiedossa.
 
Jos joku Turkulainen on kiinnostunut tai pohtinut vähän vastaavaa ajan-kuluna pari kertaa viikossa tapahtuvaa impro-meiningillä soittosessiota, lähettäkää mulle vaikka yksityisviesti, niin keskustellaan lisää.
 
Ongelma tällä hetkellä on myös se, kun en omista kainaloon mukaan kannettavaa nykyaikaista kosketinsoittimia, hankintalistallani on useamman oktaavin nykyaikainen kosketinsoitin tai sähköpiano, kun saan 2000-3000 euroa ylimääräistä sen hankkimiseen, sen se vaatisi, että soittimet saa kannettua ulos Soitin Laineelta kotiin.
 
Soittaisin itse basistin ja rumpalin huomioiden ihmiseltä ihmiselle ja kuunellen heitä sähkökitaraa ja sitten koskettimia C-duurista sooloa, ja kaikki sävellajit käy säestäessä myös pianolla. Sähkökitaralla kaikki sävellajit käy! Olen saanut positiivista palautetta laulustani, ja olen luova kaikin puolin sävellyksen suhteen, ja voin myös laulaa ja tuoda ideani ja oman panostukseni teemojen säveltämiseen tai omien kappaleiden.
 
En ole nykyisin enää itsekäs, kasvua ihmisenä on tapahtunut, mielummin annan toisille, kuin otan itselleni, joten sen puolesta jos kokoonpanolla ei ole juuri kaupallisia intressejä, en pyri ottamaan nimiini mitään toimintaa tai ottamaan mitään toisilta pois tai välistä vetämään.
 
Ollaan kuulolla!
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=242744