Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:morfin_mafer
Alue:Musiikkibisnes
Aihe:Demot nettiin?
Aika:07.07.2020 08:21
emukka: Mitä ihmettä sinä nyt kirjoittelet? Levy-yhtiöt eivät tee sopimuksia jos teoksia on pidetty netissä ilmaiseksi? Miten hemmetissä minä olen allekirjoittanut soppareita sitten?
 
Voidaan myös pohtia, että ovatko nuo master-diilit sitten mitään levytyssopimuksia vai lähinnä jakelusoppareita. Ainakin oman kokemukseni mukaan alalla pienet lafkat tarjoavat vain noita masterdiilejä ja ne vakavasti otettavat sitten maksavat kyllä itse tuotannon.
 
Mutta kysymykseen: Demojen lähettäminen on aika turhaa vuonna 2020. Sinuun otetaan todennäköisesti yhteyttä siinä vaiheessa, kun olet tehnyt tarpeeksi hyviä biisejä ja saanut tarpeeksi laajan fanbasen ympärillesi. Vaatii keikkaa ja paksua nahkaa ja silti se ei ehkä onnistu. Ja sitten toisaalta soppari ei takaa yhtään mitään. Lisää työmäärää aika huimasti.

 
Monilla konemusiikkilafkoilla on sellaiset vaatimukset, että vain priivalinkkejä SC:hen ja ei saa olla ollut julkisesti esillä saatikka jaettu ilmaiseksi netisssä ja tämä lukee jo niiden demon-lähetys ohjeissa valmiiksi.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=2&t=242594