Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Pinewood
Alue:Kitarat: akustinen
Aihe:Gibsonit ja kalliimmat Martinit alkaneet kiinnostaa!!
Aika:27.04.2020 14:19
konehes: Tämä on hyvä ja aiheellinen muistutus, mutta toimii käytännössä vain harvoin. Jos haluaa tietyn merkkisen kitaran, niin usein mielikuvat ja muut mojo-tekijät ovat vähintään yhtä suuressa roolissa kuin soundi tai soveltuvuus omaan käyttöön. Helposti käy niin, että vaikka muita merkkejä kokeilisi ja niistä pitäisikin, silti löytää tarpeeksi syitä ostaa se, mikä kiikarissa alun perin olikin.
 
Paras ratkaisu on tietysti ostaa sekä Martin että Gibson. :)

 
Itse ostin ensin - noin 8 vuotta sitten - Martinin (silloin uudistunut D-18) - kun sellaisen soundi on vastannut käsitystäni hyvästä teräskielisestä kitarasta jo 80-luvun alusta lähtien. Toteutin siis unelmani ja olin tyytyväinen. Hieman myöhemmin tuli tilaisuus ostaa käytetty Larrivee (P-03) edullisesti. Ja se sitten vei sydämeni. Martin on todella hieno kitara, hyvä soittaa ja kuulostaa juuri siltä mitä pitääkin. Larrivee on kuitenkin omassa kädessä vielä parempi, ja hienolta sekin kuulostaa - ei toki samalta kuin Martin. Nyt sitten olen pitkään miettinyt, raaskinko myydä Martinin pois ja ostaa tilalle sitä hieman pienempikoppaisen (000 tai OM) toisen Larriveen... mutta ehkä hyvä on kuitenkin pysyä tässä tilanteessa.
 
Että joskus voi käydä näinkin.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=242157