Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Mösjöö
Alue:Rummut: rumpukamat
Aihe:Kaikki custom-rumpusetistäni
Aika:07.04.2020 15:21   (muokattu 10.04.2020 22:35)
Hei vain arvon rumpuväki!
 
Tähän lankaan päivitän rumpusettihankkeeni vaiheita pienimpiä detaljeja myöten.
 
Kirjoittelen nää asiani tänne koska itse ainakin olisin tämmöistä selostusta mieluusti täältä palstalta lueskellut etukäteen ennen hankkeeseeni ryhtymistä mutta enpä onnistunut löytämään. Toivottavasti tästä on iloa siis jollekin muullekin kuin itselleni.
 
Aikaa tässä projektissa tulee menemään luoja tietää kuinka kauan joten hengitystä lukijan on turha pidättää. Kommentoida ja ehdotella saa niin paljon kuin haluaa. Paljon asioita on jo selvillä, osa vielä päättämättä.
 
Muutama sananen lähtökohdista:
 
Omistan nyt maaliskuussa 2020 yhden oikein mainion rumpusetin: https://u.cubeupload.com/Konsta/KDsCO8.jpeg
 
Kyseessä on 1990-luvulla yks rumpu kerrallaan, eri paikoista ja eri aikoina hankittu Yamahan Recording Custom -setti. Siinä ei oo mitään suurempaa vikaa ja oon aikamoisen tottunut sitä käyttämään.
 
Mutta aina siitä lähtien kun teini-ikäisenä Mechelininkadun ProCenterin kellarissa kokeilin isoa DW:n puunväristä settiä oon halunnut vaahterasta tehdyt, puunväriset rummut. DW:t on hienoja ja kuulostaa mun korviin hyvältä missä niitä oon päässy kuulemaan tai kokeilemaan mutta ne on a) liian kalliita mun lompakkoparalle ja b) niissä on jotain snadeja detskuja joista en tykkää.
 
Näin ollen päädyin siihen että jos aion joskus saada juuri tarkalleen sellaiset rummut kuin haluan, mun pitää kasailla ne itte.
 
Tykkään puuhastella kaikenlaista vaikka mitään erityistä kädentaito-osaamista mulla sinällään ei olekaan. Osaan kuitenkin auttavasti esim. porata reikiä ja vähän hioa ja sen semmoista joten ajattelin että kun rummun runkoja saa kuitenkin nykyään esim. Saksasta puolivalmisteina niin munkin osaamisella rumpusetin voisi saada jopa aikaiseksi.
 
Jos hyvin käy, saan mainiot rummut, jos huonosti, köyhdyn jonkin verran ja saan mukiinmenevät rummut, mutta pääsen kuitenkin harrastelemaan. Ei siis kovinkaan paljon hävittävää tässä.
 
Tältä pohjalta ja etiäppäin.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=242117