Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:paskiaispaska
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Boss Waza-Air Headphones
Aika:04.01.2020 12:08
Krice: Mikä rynnäkkö? Boss on aina tehnyt mallintavia, varmaan ensimmäisiä jotka alkoi tekemään niitä, ja Bossin mallintavat on olleet heikompaa luokkaa, sellaista vähän parempaa kuin Zoom ja Digitech. Itse käytän kuulokkeita liikaa, yritän vähentää käyttämällä aktiivimonttuja nauhoittamisessa jne. joten ainakaan minulla nuo ei ratkaise mitään ongelmaa. Ehkä joillekin ihan ok, jos tarvitsee vain nopeasti jotakin äänen tapaista harjoittelua varten. Tosin hinta on huvittavan korkea, toivottavasti kuulokkeiden laatu vastaa edes lähelle sitä.
 
Asiantuntijan lausuntoa taas selkeesti valtavalla kokemuspohjalla. Katana olikin tunnetusti sieltä heikoimmasta päästä :P Eihän se mikään kemper ole, mutta kyllä mä sellasen ostettuani hetken mietin, että millä perustella tuo vieressä olevan 4000e mesan nupin hintaero... Ne gt mallit ei oikeen koskaan sytyttäny, mutta ilmeisesti niilläkin riitti tyytyväisiä käyttäjiä. Katanan myytyäni nyt on tullu katumapäälle ja harkitsen sellasen ostoa taas. Todella maukkaan crunchit ja säröt lähtee ja sellasena olkkarivahvarina ihan ykkönen. Tuli sellasen kanssa kerran keikkailtua pitkin suomea kemper miehen vierellä, eikä sitä eroa soundissa juuri huomannut ku yleisöstä kuvattuja videoita katteli ;) äänittelin sellasella muutamat demotki, ja ei siinäkään loppumiksauksissa juuri enää huomannu mitään paskaa mallinnusta.
 
Toki kaiken saa kuullostamaan paskalta ja huonolta jos ei osaa käyttää. Noisegatet isolle ja vitusti efektiä ja säröä, ni kyllä se digitaalisuus rupee kuulumaan tollasissa bossin tuotteissa, missä se prosessoriteho ei oo sieltä korkeimmasta päästä. Mutta perus soundit pienellä reverbillä ja ilman geittejä, ni todella hyvän ja luonnollisen kuulonen.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=241507