Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:kimurantti1
Alue:Työ musiikkialalla
Aihe:Otto Tiusanen
Aika:24.05.2019 17:02   (muokattu 24.05.2019 17:32)
Instrumenttipedagogin opintoja ei pysty suorittamaan ilman kohtalaista soittotaitoa, eli kyllä se pedagogin paperi jonkinlainen tae myös teknisestä osaamisesta on. Sen sijaan tekninen osaaminen ei ole tae pedagogisesta pätevyydestä. Ei sillä, että pedagogin paperikaan täydellinen tae olisi. Tunnen useamman todella pätevän paperittoman soittomaikan kuten myös paperillisia, joiden tunneille en aio ohjata ketään. Kuitenkin kaikista itseään soitonopettajiksi kutsuvista mulla on lähtökohtaisesti enemmän luottoa sellaisiin, jotka on pedagogiset opinnot tai edes jonkin ammattipätevyyden instrumentillaan suorittaneet. Jos joku antaa soittotunteja on musta täysin perusteltua kysyä, että miltä pohjalta, koska iso osa näistä ei ole päteviä hommaan, vaikka toisin varmasti itse uskovatkin. Ilmaiseksi antamisessa sinänsä ei ole mitään vikaa, mutta kyllä se mullakin vähän kysymyksiä herättää, jos joku oikeasti ammattitaitoinen maikka haluaisi "harrastaa omaa työtään". Olen samaa mieltä oksatboysin kanssa, että ko. henkilön pätevyys selviää varmasti helpoiten kysymällä häneltä itseltään. Myös Samulin huomio aloitusviestin sävystä ja asenteellisuudesta on osuva. Tokihan useamman vuoden koulua käynyt henkilö siitä ilmoituksessaan muistaisi mainita, joten lienee selvää, että ainakaan ammattiopintoja instrumentista ei ole. Käytännön soittotaitoon ja pätevyyteen en ota kantaa, koska en niistä tiedä.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=53&t=240290