Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hallu
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Kaksi vahvistinta, yksi kaappi - kytkeminen
Aika:16.12.2018 13:14   (muokattu 16.12.2018 13:18)
paskiaispaska: Varmaan just halvin vaihtoehto on hommata kappipiuha missä toisessa päässä naaraspää. Toinen pää kaappiin kiinni ja sen naaraspään sitte vaikka jotenki kiinnittelee siihe nuppien läheisyyteen, ni siihen on helpompi vaihdella niistä nupeista lähteviä piuhoja. Tai ostaa ihan sellasen kaiutinkaapissa kiinni olevan jakkiterminaalin ja asentaa sen siihen hyllyyn kiinni ja vetää siitä piuhan kaiutinkaapille. Tokiha se olis hienoo ku napista painamalla vois moisen tehdä :)
 
Mä olen samaa mieltä, että kytkentärasian voi väsätä kätevämpään paikkaan ja minusta on parempi kytkeä johdot uudelleen kuin napsauttaa napista, koska se mielestäni vähentää virhekäytön mahdollisuutta. Eli kun tuollaista systeemiä suunnittelee, niin kannattaa miettiä myös sitä miten voi varmistaa, ettei tuli tilannetta jossa vahvari huutaa ilman kuormaa. Minusta se Palmerin keinokuormalla varustettu kytkin hinnastaan huolimatta on varmaan varmin tapa hoitaa asia niin ettei virhekytkentää pääsisi syntymään. Itselläni on kaksi keinokuormaa joiden kautta voi vaihdella johdotusta vahvistimelta toiselle jolloin operaatio alkaa sammuttamalla vahvistin ja sen jälkeen kytkemällä johdot uudelleen ja sitten toinen vahvistin päälle.... tässäkin käytännössä pitää olla tarkkana ja pari "läheltäpiti" tilannetta on silti päässyt syntymään (kaapin johto ei ole ollut kunnolla pohjassa eikä ollut kytkenyt kuormaa, onneksi mikään ei ehtinyt hajota).
 
EE: Poistin editin, asia ei kuulu minulle millään muotoa. Jos ehdit nähdä sen niin anteeksi pyydän.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=239333