Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Barska
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Kopio Gibsonin "elvytys"
Aika:30.09.2018 12:07   (muokattu 30.09.2018 12:10)
sam_u: Nykyisessä kepissä tulee todella vähän säädettyä tonea ja volaa eri säätöihin mikkien välillä, niin mietin että jättäisi kaksi potikkaa vain kytkemättä, ja laittaisi yhteiset vola ja tone potikat. Mikin valintakytkin aitten tottakai.
 
Jos m-netin ristiretkeliset ei ole vielä vieraileet (plussaa high_societylle), niin en kyllä ehkä itse jättäisi Gibson tyyliseestä kitarasta kahta potikkaa kytkemättä. Ainakin mun mielestä LesPaul-tyyppsessä kitarassa, maukkaimmat soundit asuu mikkikytkin keskellä ja siitä sopivasti volume/tone potikoilla kaivellen.
 
No tämä toki maku- ja tottumus asia, itse vietin ekat 20-soittovuotta pelkän volume-potikan kanssa, kun kasari-oppien mukaan tone-kytkentä vaan syö yläpäätä... Nyt jopa tone:t on ahkerassa käytössä.
 
Mikeistä: Yllä mainittu 59/JB-duncan kombo on hyvä. Ja jos jätetään putiikki ym. kalliimat mikit pois, niin tän hetken oma suosikki lespassa on Dimarzion AirClassic/SuperDistortion. Joo, peruskauraa, mut pelaa hyvin humpasta-kasariheviin.
 
No, kannattaako kopio/väärennoksen tuunaus? No, kukaan ei ihmettelisi made in China Epiphonen tms. tuunammista. Mulla on kaveri, jolla iso kokoelma kalliita merkki kitaroita. Silti vähän väliä tyyppi ostelee halpis-ruoskia ja sijoittaa moninkertaisesti kitaran arvon mikkeihin ym. maalaa, sekä fiksailee niitä mieleisekseen. Osasta tulee hyvinkin hyviä. Osasta ei sitten. Silllä harrastus se tuokin.
 
Ja kopio/väärennös debaattiin. Joo, on väärin ja on rikollista. Tässä vähän sama juttu, kuin vaimo otti itsestään selfien Romanialais-kerjäläisen kanssa, näyttäen voiton merkkiä. Teki kuvasta sitten meemin, tekstillä: I support organized crime! Juristi huumoria kait.. Kuka tuon mitenkin ymmärtää, toinen juttu.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=238744