Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:muziikki
Alue:Kitarat: soittaminen
Aihe:Kitara on paljon muutakin kuin vain sointujen vetelyä..
Aika:21.08.2018 13:23   (muokattu 21.08.2018 13:43)
Jucciz: Tuo jantteri on kyllä oikeasti nähnyt tosi paljon vaivaa saadakseen homman noin sujuvaksi. Pakko arvostaa jo ihan vaivannäön takia, vaikka välttämättä en levyllistä jaksaisikaan kuunnella. Mun mielestäni on ihan turha keskustella siitä, mitä kitaralla saa tai ei saa tehdä: jos lopputulos on musiikkia ja edes tekijä itse saa siitä jotain, se ei ole turhaa - vielä vähemmän, jos muutkin tykkäävät.
 
Erittäin hyvin sanottu.
 
Kyllähän tämä kaveri on ihan älyttömän taitava. Jokainen voi kokeilla vähän Apinaa ja soittaa tuosta jomman kumman juuri noin, niin huomaa varmasti äkkiä, että mistä se kana pissii :D
 
Kaverille kun tulee vielä vähän lisää soittamiseen sitä ajan patinaa (=soittovuosia), minkä lievä puute tuosta toki kuuluu, niin onhan tää aika mestari.
 
Itsellä on viime vuosina myös alkanut paino akustisessa siirtymään plektrasta sormille vaan enemmän ja enemmän. Pitkäänhän sitä tuli soiteltua sähköllä jo silleen plektra + 3 sormen viritys. Bassolainejahan mie oon vedelly jo ihan alusta lähtien, mutta tämä kopan hyväksikäyttö on alkanut lisääntyä vasta tässä viimevuosina. Jostain kumman syystä virityskoneiston hyödyntäminen ei ole tarttunut mukaan vielä missään vaiheessa... aina oppii :)
 
Niin, oma "soittoura" alkoi Joensuun Kevyen musiikin Pop- ja Jazz Opistosta 1982 missä Hassisen koneen veljesten isukki antoi opetusta. Eli onhan noita vuosia jo jokunen kertynyt. Toivottavasti paljon vielä edessä. En tätä nyt sillä sano, että mitään ihmeellistä sinänsä, mutta varmaan joku kulma aiheeseen on olemassa, että ketjulle mielestäni ihan järkiperusteet ;)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=238448