Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Taanwa
Alue:Yleistä keskustelua musiikista
Aihe:Miten hoidatte/estätte ramppikuumetta?
Aika:03.06.2018 15:37
Rakastan soittamista ja laulamista, ja omia biisejä on pöytälaatikot täynnä. Olen soittanut koskettimia ja laulanut noin 5-vuotiaasta saakka ja olen täysin itseoppinut muutamia yksittäisiä tunteja lukuunottamatta. Johtuneisiko juurikin siitä, että aina kun on aika esiintyä, iskee ihan hillitön epävarmuus ja pelko, että en osaakaan mitään ja että mokaan varmasti. Treeneissä ei mitään ongelmaa, mutta sitten kun tulee SE hetki, niin kädet on ihan jääkylmät, hikiset, ääni tärisee niin ettei meinaa saada sanoja suusta.
 
Olen soitellut muutamissa pikkubändeissä kesäkeikoilla, häissä, syntympäivillä jne. ja aina melko pienelle (max. muutama sata ihmistä) ja tutulle yleisölle. Joka kerta ihan jäätävä paniikki iskee kun pitää aloittaa ja tuntuu, että unohdan kaiken enkä muista sanoja enkä biisejä.
 
Sitten kun on hetken aikaa soittanut, voi rentoutua ja homma alkaa sujumaan.
 
Pienessä sievässä sitä vastoin ei pelottaisi esiintyä edes Niinistölle ja silloin tulee vedettyä omiakin biisejä kaikille ketkä vaan jaksaa kuunnella ilman häpeän häivääkään.
 
Unelmani tietysti on kuten aika monella muullakin tehdä ja esittää omaa musaa - tai no lähinnä jos pääsisi edes omaksi iloksi studioon äänittämään.
Onko mitään keinoa estää ramppikuumeen syntyä muuta kuin juomalla viinaa ennen jokaista esiintymistä - ei ehken kovin pitkäjänteinen ratkaisu?
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=238036