Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:anapena
Alue:Tietokoneet ja musiikkiohjelmat
Aihe:Miten loudnesswar kukistettiin?
Aika:07.02.2018 12:34
Antti1: Itse asiassa en mene sanomaan varmaksi, kun en ole koskaan lähettänyt mitään muuta matskua sinne. Ihan vaan kuulopuhetta kaverilta ja ohjeita lukemalla toi em. väittämä. Saattaa olla, että normalisoidaankin. Omat vetelen tosiaan mittareilla kaikkia piikkitasoja, true peak yms. myöten viimeisen päälle hiertämällä, ehkä välillä voisi vähän löysätä vannetta pään ympärillä. :D
 
Itse kysyin asiaa "lähettämöstä"(ei YLEn) monta vuotta sitten, koska asia askarrutti ainakin periaatteessa. LUFSit olivat silloin vielä melko tuore homma. Lukaisin AESebun oppaan aiheesta ja yritin tajuta jotain. Onneksi dawin exportissa voi nykyään klikata sopivan normalisoinnin päälle. Ennen piti exportata uudestaan masteria korjaten. Eli en ole ottanut riskiä jättämällä normalisointia tekemättä, sen sijaan olen kyllä opastanut kuvaleikkaajia olemaan hermoilematta ja tekemään puffinsa itse...
Sen sijaan viimeisin huhu on, että eri taloilla tai kanavilla olisi omat true peak-limittinsä. Vähän korkinhaistelua sekin, että onko se nyt -1 vai -3:)
Pitäisi kysella asiaa taas.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=237182