Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Åboensis
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Fender hot rod deluxe
Aika:28.12.2017 12:39
Stone: Jotkut aina silloin tällöin dissaavat hot rod deluxen säröä, mutta mikäli se yhtään kuullostaa tämän videon kaltaiselta, niin en itse kuule siinä juuri mitään vikaa...päinvastoin. Hyvin luonnollinen. Vai onko tähän hot rod III malliin tehty jotain isompia parannuksia vs. aiemmat mallit?

https://youtu.be/J1XIjDBvH_Q

Miten mulla on jotenkin sellainen olo, että Hot Rod -sarjan styrkkareita mollaavat pääsääntöisesti nimenomaan sellaiset ihmiset, jotka eivät ole niitä juurikaan kokeilleet, tai ainakaan yhtään enempää tosielämässä käyttäneet (kaupassa ohimennen roplaamista ei vielä lasketa). Sama pätee tietenkin moneen muuhunkin vermeeseen, esim. Peaveyn Delta Bluesin kaiutin käsketään netissä aina vaihtamaan oitis...

Tyydynkin lainaamaan itseäni noin seitsemän vuoden takaa: "Tulee mieleen jostain lukemani/ kuulemani tarina harrastelijakitaristista, joka osui kaverinsa kanssa katsomaan Los Lobosin soundcheckiä jollain festareilla ameriikoissa. Bändi joutui jostain syystä soittamaan lainakamoilla, ja harrastelijakitaristi intoutui mollamaan lavalla tarjolla olleita vahvistimia (jotain Fenderin halvempia putkipelejä) oikein olan takaa. Lobosin kitaristi/laulalja/hanuristi (jne.) David Hidalgokin oli irvistänyt vahvistimensa nähdessään, mutta ruvennut sitten tyynesti vääntelemään nuppeja haluamiinsa asentoihin. Pienen säätämisen jälkeen hän oli soittanut pari soolonpätkää soundilla, joka harrastelijakitaristin mukaan oli "yksi yhteen Claptonin Bluesbreakers -ajan soundin kanssa". Kitaristin kaveri oli sitten tyynesti todennut lavalle suu auki tuijottavalle ystävälleen, että "et sä enää mitään uutta vahvistinta tarvitse, sä tarvitset vain harjoitusta"."

Kannattaa opetella säätämään niitä vermeitä ;D. Mun on tietenkin helppo sanoa, kun itsellä on butiikkia ja vintagea, mutta mä olenkin parantumaton kamarunqvisti...
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=159303