Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hallu
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Älä osta mitään vuosi
Aika:16.01.2017 14:59
Oletteko koskaan kokeilleet tai harkinneet? itselläni on usein käynyt niin, että sitten kun olen saanut tämän tai tuon tavaran, niin sitten en tarvitse enää mitään. Ja joka kerta hienota aikeet ovat karahtaneet karille. Olen tässä pohtinut, että jospa tällä kertaa aloittaisin sen suoraan tästä hetkestä. Päätän vain, että nyt käsissäni ovat kamppeet ovat niin hyviä etten tarvitse enää mitään ja vain pidättäydyn ostamasta mitään kitarakamaa kokonaiseen vuoteen.. vuoden päästä minulla olisi sitten varaa siihen Mesan markV:hen :-D. Hemmetti, jotenkin aavistelen että tässä ei tule käymään hyvin :-D.
 
Auttaisikohan asiaa jos tavaroiden ostelemisen sijaan opettelisin soittamaan? viimeksi kun päätin keskittyä soittamiseen opettelemalla jotain uutta, se vei huomion aika tehokkaasti pois ostelemisesta. Tosin yhtä tehokkaasti osteleminen vie huomion pois soittamisesta tai tietenkin sitä on soittavinaan joka päivä mutta kaikki tapahtuminen musiikissa lakkaa ja soitto muuttuu junnaavaksi saman jankkaamiseksi. Toisaalta ostomanioita yleensä edeltää jonkinlainen musiikillinen kriisi, ja tavaroiden osteleminen on käypää sijaistoimintaa että vaikeaa asiaa ei tarvitsisi ratkaista.
 
Itseasiassa mun viimeisin ostomania käynnistyi bändiprojektista. Tajusin tarvitsevani uuden isomman vahvistimen projektiin.. useita parempia vahvistimia. Mutta en tajunnut, että en tarvitse uutta vahvistinta en yhtä enkä usempaa. Olen katsellut nykyaikaisten kellaribändien treenikämppiä, niin soittokamoista ei ole pulaa kenelläkään. Soittajista on pulaa toisinaan jopa helsingissä (kun kaikki on näpräämässä nettiä), mutta kämppiin ei meinaa sekaan mahtua kun joka jätkällä on ainakin neljät kamat nurkissa pyörimässä. Samaan aikaan ihmiset eivät ole yhtä tarkkoja vahvistimistaan kuin ennen joten itse voisin ihan hyvin mennä treeneihin pelkän kitaran kanssa ja soittaa jollakin vahvistimella joita siellä on kaikki nurkat täynnä.
 
No toivottakaapa onnea minulle. Suljen tarvikkeet kuten piuhat, plektrat ja sen sellaiset ostolakon ulkopuolelle samoin varaosat ja huollot. Yritän olla ostamatta tänään mitään ja jos onnistun, niin kokeilen pärjätä ostamatta koko viikon ja siitä sitten eteenpäin yritän syödä tämän koko vuoden pala kerrallaan. Mulla on semmoinen suunnitelma, että joka kerta kun alan haluta jotakin, niin opettelen soittamaan jonkin uuden jutun ja jos se ei auta, niin kirjoitan himostani biisin. Katsotaan kuinka käy.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=234138