Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:ituvirtanen
Alue:Elektroniikka ja soitinrakennus
Aihe:SSL-1 ja Trembucker, 250kohm vs. 500kohm
Aika:02.11.2016 19:31
Groke: Muistaakseni ainakin joissain Suhr:n HSS-mikitetyissä kitaroissa on laitettu vastus mikrofoninvalitsimen yhteyteen. Ja oli joku toinenkin merkki, jota en nyt enää muista. Ideana kait kuitenkin on se, että on muutoin se ~500 kOhm ja siihen sitten kytketään vaikkapa 470 kOhm vastus rinnan. Mikä siis tekee yhteensä ~242 kOhm.

Jotenkin keinotekoista. Tuon perään pannaan sitten kolme säröpurkkia, viive, kompura, feiseri, vauvau ja - tietysti - bufferi. "Mulla on passiiviset säätimet täs kitaras!"

On käynyt mielessä, että kitaristit voisivat tulla 1750-, anteeksi, 1850-luvulta nykypäivään siirtymällä aktiivisiin etuasteisiin ja lopettaa vinkunan potikoitten arvoista, treblebleedereistä ja muusta kaikin puolin halvasta. Toisaalta, eihän James Henkka / Teppo Vai / Mikko Metallica / Sirpa Van Halen ole käyttänyt aktiivisella etupäällä olevaa kitaraa, joten ette tekään voi.

Hah, olen basisti ja minä voin hyödyntää modernia tekniikkaa, vaikkei Jaakko Pastori sellaista soittimessa käyttänytkään. Minulla on pääsy vaikka John Eastin tuotteisiin mutta jos omistat kuusi ohutta kieltä, ei mitään asiaa.

(Ja tämän päälle joku löytää JE:n sivut ja tulee hetken päästä kertomaan, ettei sellainen vaan voi sopia kitaralle, koska ei voi. Basistit vaan hekottaa.)
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=233409