Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:fox
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:lp studio 2005 vs lp tribute 2011
Aika:21.10.2016 21:57
Yallup: Näin se taitaa olla. Sama kuvio Studion ja stankun kanssa. Stankussa kansivaahtera AAA-luokkaa ja tietysti bindaukset sekä helmiäiset. Pohjalakkaa hieman enemmän ja pieniä eroja raudassa. Mikit ehken kalliimat. Molemissa sama? laukku. Hintaa ylikin tonni enemmän. Huomaakohan tuota saundissa/soittotuntumassa?

Jaa'a.. se homma on kyl tuolla fiilispuolella, mutta mikä ettei? =) Jos mennään tuohon mallipariin Studio/Standard, niin alun perinhän tuo Studion funktio oli "Standard josta on "ylimääräinen" pois", eli Studiosta jätettiin veks bindingit, alun perin otelautamerkit oli dotsit, ja ehken suurin ero on siinä, että Studion rungosta tehtiin 1/8 tuumaa ohuempi. Tuota rungon paksuutta ei muuten äkkinäinen kyllä huomaa.. Tämä siis tuolloin, kun Studio tuli mallistoon, 1983.
Sittemminhän Studiossa on vuosien mittaan ollut vaikka mitä variaatioita esmerkiks otelautamerkkien suhteen, on ollut "puolikokosia" "crowneja" eli niitä normi-Standardin merkkejä, saman kokoisia, ja nykyäänkin noita "Stankun merkkien" kokosia. Olipa jossain vaiheessa mallistossa muuten Studio Standard, jossa oli nuo rungon bindauksetkin, mutta se ei ollut kovin pitkäikäinen malli.
Mun pennulla on vuosikausia ollut keikkakitarana Studio, joten olen sitä useasti käpistellyt, ja onhan mulla itelläkin Studio Plus. Jos säädöt on "kohillaan" ei siinä soundissa tällasen puurokorvan mielestä kummoista eroa oo Standardiin. Soittotuntumakin on kovin henkilötason juttuja.

Hintapolitiikasta vielä, että Noitten Gibsonien tehdashinta (se, mistä Lester Polsfussin perikunta saa ne prosentit) on kyllä vähän eri, mitä sitten "kuluttaja maksaa". Tehdashan myy soittimet tukkurille, joka ne edelleen toimittaa. Mutta niinhän se on joka puulaakissa. ;)
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=233300