Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:J.Nikkanen
Alue:Bassot
Aihe:Tarvitseeko basso oman päätevahvistimen ?
Aika:11.09.2016 16:35   (muokattu 11.09.2016 17:50)
hallu: Tää on Ampeg SVPCL ja kahden päivän testiajossa tämä kuulostaa ja ennenkaikkea tuntuu ihan oikealta bassovahvistimelta sekä studiomonitoreihin että luureihin (äänikortin kautta laitteessa ei ole itsessään kuulokelähtöä) soitettuna. Siksi olen innoissani, koska tää soundaa ja tuntuu jopa paremmalta (jos se nyt on mahdollista) kuin edellinen EBS Session DI:stä äänikorttiin -> monitorit/kuulokkeet. Eihän mulla mitään verrokkeja ole kuin se EBS joka oli kyllä hyvä sekin, mutta kun se oli kombo ja tää menee tohon hyllyyn. Mutta noihin Logicin malleihin verrattuna soittofiilis on paljon parempi (voi olla etten ole vaan osannut niitä malleja optimoida, mutta luulen, että kyllä näissä on eroja).
 
Pedaalimallinen etuaste EBS mickroamp mullaoli tähtäimessä, mutta tämä sattui käsiini niin kyllä tää on meikälle enemmän kuin riittävä.

 
Räkkietusten kanssa ei ole tuskaa ollut, nytkin ajossa etuaste+päättäri yhdistelmä. QSC RMX1450 sekä RMX1850HD hyviksi havaittuja muutamankin etuasteen kera, samoin tuommonen DIY Hypex.
 
Pedaalimallin etuasteiden (MXR DI+ sekä Lehle BW) kanssa on tuskaa ollut, PA-päätteen sisäänmeno ei ole riittävän herkkä että kunnon jyräsaundia saisi aikaiseksi. Ymmärtääkseni osassa uudempia päätteitä tilanne olisi korjattu, samoin aktiivikaapeissa mutta tämä pelkkää munstaa.
 
edit: pääte+etunen kuva lisätty profiiliin
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=232950